Premiärfiske!

Igår följde älskling och jag med Maria och Mattias för en fiskedag utanför stan. Vi åkte strax efter nio på morgonen och kom inte hem förens runt fyra på eftermiddagen. Helt underbart att få spendera en dag ute i naturen. Miljön runt sjön var charmigt, det fanns både vindskydd, eldplats samt båtar. Jag invigde mitt nya kastspö och det funkade bra =) förrutom några små trassel som inträffade. Älskling hade lite svårt att förstå hur jag lyckades, jag skyller på rullen =P.

Maria stod för första firren, en regnbåge, sen fångade hon en gädda och en jättefin öring. Hon har sjukt flyt den där donnan när det gäller fiske =)

Jag lyckades tappa 2 firrar, den ena var en stor regnbåge den andra hann jag inte riktigt se vad det var. Tillslut efter att ha lånat Marias drag fick jag upp en regnbåge =)

Älsklingen fick mer tur på eftermiddagen, efter att ha tappat en firre lyckades finast få upp 2st regnbågar =)

Det blev lite rensning när jag kom hem ska bli så gott att äta fisk vi fångat själva. Vi fick även gäddan med oss så den blev rensad och kokt igår. Skorpan rynkade på nosen och gick ifrån skålen igår (kräsen katt) däremot var Morran riktigt glad så hon har mumsat och ätit i 2 dagar nu =)

Vi grillade korv och fikade, lyssnade på minivattenfallet bakom oss. Såg fiskmåsarna cirkulera över vattnen och njöt av tystnaden, ingen biltrafik, inga måsten eller massa stress bara 4st själar som njöt av naturen.








Kommentarer
Postat av: Mimma

vill med lära mej o fiska. bror kommer jämt hit med massa fisk hehe

2009-05-25 @ 21:54:22
URL: http://meandcharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0