Knalle....

I helgen fick jag möjligheten att vara knalle för en dag. Det var naturligtvis dags för Oxhälja i Filipstad, Sveriges största marknad. Stod och sålde produkter för min mosters butik så jag visade upp utbudet för Cult Design. Vädret i sig var inte på vår sida. Det var riktigt kallt och grått under förmiddagen och strax efter lunch kom det en kraftig lång regnskur. Man fick stå och försöka häva ut vattnet som hamnade på presenningen med hjälp av en sopborste. Ja presenningen som agerade tak över vårat marknadsstånd. Blev en del sålt vilket alltid är kul, men vi sålde mer förra året när det inte regnade alls.

Slutade runt tre på eftermiddagen så då var det vår tur att gå på marknaden. Köpte ett par allväders byxor som ska tåla både väta och blåst, matchar min allväders jacka. Skönt när man är ute och går i dåligt väder. Då kan man ju inte skylla på vädret när det är dags för min promenad =) Köpte även ett par rediga skor att gå i när det är lite blötare ute.

Som alltid köpte jag med plommon och majskolvar hem. Det hör till min lilla tradition när jag besöker Oxhälja. =) Alltid gott att mumsa på.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tjingelingen,



På Storfôrsmarken kommer jag en sväng. Har du tid att ta en sväng bland knallarna?



Kram!

2008-09-11 @ 13:57:31
URL: http://missant.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0