Trött som få....

Seg i ryggen efter en dock produktiv dag. Efter jobbet tog jag tag i målningen här hemma och grundmålade hela badrummet. Så nu är det vitt därinne med några få gröna fläckar där jag inte kom åt med rollern. Glömt och köpa penslar så jag får ta det någon dag. Mitt badrum är väldigt stort, men när väggarna nu blev vita så tycker jag nästan att rummet kändes mindre. Nu ska ju inte slutfärgen vara vitt utan det ska bli grönt igen i 2 nyanser. Var dock tvungen att grundmåla väggarna med alkydfärg då förra ägaren rökt ett antal år i lägenheten. Badrummet var det enda rum jag inte hunnit göra något åt sen jag köpte den, allt annat är ju helrenoverat.

Fy fasiken va jobbigt det var att måla om badrummet och tanken på att jag ska göra det en gång till känns jobbigt. Jag garanterar dock att det är båda första och sista gången jag målar om ett badrum själv, när jag köper hus får någon annan göra det om det behövs något. Ska försöka rolla med en miniroller och en pensel bakom toaletten, handfatet, duschkranen, bakom elementet och alla rör. Väldigt mycket plotter jobb. Puh.... ser inte fram emot det. Dock kommer det bli skönt när det är klart och skönt att veta att jag har gjort det själv.

Nej nu blir det sovdags.

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0