Schlagerfest

Igår målade jag i princip klart badrummet (yeeej=) har bara lite smådetaljer kvar som jag ska fixa till veckan om jag hinner.

På kvällen var det schlagerfest som avnjöts i Örebro hos J. Riktigt trevliga människor som var där. Sen själva schlagern, ja vad ska man säga om den egentligen. Vann rätt låt? Tyckte det var en riktigt stor bredd bland bidragen i år, allt ifrån eurotechno, rock till rent ploj mm. Nog för att jag var trött på Charlottes låt ett bra tag nu, men nog förtjänade den väl bättre än 18e plats? Både Spaniens och Bosniens bidrag fick högre poäng och det kunde jag inte riktigt förstå. Ryssland som vann funkade väl, bara om man slapp se honom uppträda, bara lyssna till musiken. Jättekul att Björn Gustafsson var med, undrar dock hur andra länder uppfattade honom =) Funderar seriöst på att skippa schlagern framöver, eventuellt bara se vår melodifestival men skippa Eurovision. Ser ingen större poäng med att se den i och med att det för det mesta är kompisröster samt politiska röster. Vad är då poängen med tävlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0