*Ryser*

Jag kan säga att nu kliar det i hela kroppen på mig.

Orsaken... jag hade en fästing som klättrade på mitt ben *ryser*

De här nedrans små äckliga djuren, usch isch burr va äckligt. Jag kan för mitt liv inte förstå poängen med dessa små äckliga kryp förutom att de ställer till skada med sjukdommar som borelia och tbe.

Jag bor vid ett vattendrag och mycket grönska så de små liven finns ju i mängder här. Katterna brukar vara riktigt duktiga med att dra in dem trots fästinghalsbanden jag har på dem. Haft katter sedan jag var liten och aldrig fått någon på mig. Här där det är så otroligt mycket fästingar har jag bott i över 2år och lyckats klara mig. Idag var dock det roliga slut, nu kröp han snabbt som satan. Under byxbenet skulle han. Som tur var märkte jag att det var något som kittlade på benet och byxorna var uppvikta en bra bit. Så jag hann... den här gången iallafall. Hann andas ut i 2 sekunder ungefär, tittar ner i soffan och gissa vad.... jo visst sörru där kröp det en till liten jäkel i full attack rakt mot mig. De gick en grym död till mötes, dränkte dem i toaletten och det har jag absolut inte dåligt samvete för.

Imorgon är det jag som åker till apoteket och köper pimpetterna med medel mot fästingar  och löss, Frontline. De säger att de ska funka bättre än halsbanden (som i sig inte funkar alls)

Ska faktiskt kolla upp om det finns vaccin kvar så man kan vaccinera sig mot deras smitta. Tror jag hört att det är slut här i stan så man skulle få vända sig till Örebro, men det är det värt.

Usch vad det kliar =/

image199

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tävling! Tävling! Tävling!

kika in hos apapaya.blogg.se
(inte så många tävlande än, STOR chans att vinna!)

2008-05-21 @ 22:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0