Middag, sömn och pyssel...

Mitt Valborgsfirande hade jag planerat på en uteservering i Örebro men en öl i handen, tyvärr var ju inte riktigt regnet på vår sida så det blev middag hos några vänner till J istället. Var riktigt trevligt och maten smakade riktigt bra, ett gott glas rött till och kvällen var fulländad.

För gårdagen hade jag bara en agenda egentligen, sova ut och det gjorde jag banne mig. Vaknade runt elva snåret och låg och myste i sängen framför tvn under täcket. Pallrade mig upp för att äta frukost för att direkt efteråt krypa ner där igen =) Somnade om i några timmar och vaknade upp utvilad som få strax efter 17.00 Var riktigt skönt faktiskt, hade inget dåligt samvete för att jag sov bort dagen, kände mer att det var nödvändigt. Efter att ha ätit middag blev det filmkväll och Indiana Jones stod för underhållningen. Ja jag vet den filmer går idag också, föredrar dock att se den utan reklamavbrott. Kvällen ledde mot sitt slut och jag förflyttade mig ifrån soffan till sängen efter en liten omväg för att borsta tänderna. Riktigt härlig dag i vilans tecken, välbehövligt =)

Idag har det varit jobb som vanligt, gick bra och dagen gick fort. Var dock en hel del att göra då några var lediga och några var sjuka. Ikväll har det blivit pizza och film. Är helt slut ikroppen efter dagen. Varit och köpt en ny roller samt lite sandpapper då jag ska börja måla om badrummet på söndag. Var även hem till Maria för att låna lite spackel och fick första rundturen på huset. Nu har de äntligen fått det. Var ett riktigt mysigt hus, ska bli kul att se när allt är färdigtmöblerat. Fick även gosa med favvon Viggo.... så oförskämt söt =) Har även fått en pärlleverans idag med en massa pärlor och hängen. Fyndade förra helgen när de hade rea på pärlor, fanns mycket fint. Har påbörjat ett nytt halsband nu, men kände att jag behövde en liten surfpaus blev ju inget sådant gjort igår.

Nej nu ska jag pyssla vidare.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0