Med en enkel tulipan...

Igår fyllde min äldsta bror år, så grattis til dig =) Vi åkte dit för att fira honom lite smått samt umgås med familjen och ha det trevligt. Saknade min lillasyster dock, men så är det väl när man är ung student och har tentor. Hoppas du får lite ledigt snart =) Hemma hos bror bjöds det på tårta, senare på kvällen beställde vi hem lite indiskt mat som smakade supergott. Nanbröd med vitlökssmak är så gott =) Är inte stormförtjust i indisk mat direkt, men tikka masala funkar absolut för min del. Stannade kvar hemma hos mamma och pappa över natten, skönt att vara lite hemma =) även om man var dödstrött när man kom hem och inte gjorde så mycket. Bara skönt att känna att man har dem nära, även om man inte säger eller gör något speciellt.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Lugn och ro är mitt nya mantra. Jag ska försöka skapa mig en tillvaro där jag hamnar i fokus och får återhämta mig själv, det räcker inte bara med sömn jag måste även avsätta tid under dagen där jag gör något JAG verkligen vill och känner avkoppling genom. Många jag i den meningen =)

Just nu sitter jag och slösurfar lite. Ska köpa en ny matta till vardagsrummet, kan bara inte bestämma mig om den ska bli röd eller grön =/ Jag har hittat modellen men har så svårt för att bestämma mig över färg. Ska även köpa ett nytt överkast till min säng, har hittat överkastet men samma visa här vet inte riktigt vilken färg jag vill ha. Här står det mellan grön, brun eller natur. Jag väger mot att köpa den gröna för att få lite färg i rummet då allt annars går i jordfärger. Sen tvekar jag om det kanske blir för mycket grönt i lägenheten då jag även funderar på att köpa en grön matta till vardagsrummet. Eller det kanske inte stör så mycket, det blir ju en grön linje =) Samtidigt har jag mörkt röda panelgardiner i vardagsrummet, är det då snyggare med den röda mattan eller ska jag bryta med en grön? Jag har ju båda röda och gröna filtar jag kan växla med till sofforna. Ja jisses vilka problem jag har *ironi*

Badrummet går iallafall framåt, har bara en liten vägg kvar att måla. Måste bara köpa en ny roller imorgon. Ni kan aldrig gissa vilken färg.... jo grönt =D i 2 olika nyanser. Tror det kommer bli bra när det är färdigt, iallafall bättre än innan ;) Ska även ha en tredje grön färg därinne då jag tänkte göra lite schabloner på fondväggen. Sen ska nya handduksstången samt lite olika krokar och ringar sättas upp. Åh vad jag längtar tills att det är färdigt.

Om 11dagar bär det av till London =D

Nej nu ska jag försöka bestämma mig lite om färgen på mattan/överkastet.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0