Senaste veckan har varit fullt upp....

Oj... nu var det allt ett tag sedan man bloggade. Har varit fullt upp men jag ska väl försöka ge mig på en liten summering av senaste veckan.

På självaste midsommarafton fick jag avnjuta brorsans bröllop som hölls på Alster Herrgård i Karlstad. Åkte till mamma redan kvällen innan i och med att vi skulle upp tidigt på fredagen och hinna med en del som att t ex hämta brudbuketten osv. Vi var lite smått oroliga för vädret då bröllopet skulle hållas utomhus. Det regnade och var mulet under förmiddagen så det såg inte ljust ut direkt. Vi hade dock tur när det var dags för bröllopet att komma igång, solen sken och folk var på gott humör. Då det var midsommarbröllop så var det lite extra speciellt och det var vissa traditioner som skulle följas då det hölls på Alsters Herrgård. När man satt och väntade på intåget hörde man dragspel och fiolmusik komma närmre och närmre. När man vände sig om kom först två spelmän över gräsmattan, därefter T och K (mina syskonbarn 2½ resp 4år) som hade matchande klänningar och en liten varsin bukett i handen (såååååå söta=D) Precis efter dem kom min bror och hans blivande fru och som ett långt led bakom dem gick det par klädda i folkdräkt. Fick tårar i ögonen då det var så vackert. P och L fick ställa sig framme på trappan medans flickorna satt på trappsteget nedanför. K lade armen runt T´s axlar, lite beskyddande då det var så mycket folk där och de var lite blyga. Lilla O ville ju naturligtvis också vara med så hans mamma fick springa fram och sätta  honom vid trappan. Vigseln var jättefin, tog en massa kort och filmade dels intåget samt själva vigsel akten "tager du..." Jag var så stolt över bror min, han var så fin när han stod där framme. De var så otroligt fina båda två. I slutet av vigseln öppnade himlen upp sig och regnet öste ner riktigt ordentligt. Tur man hade med sig paraplyer. Bruden och brudgummen fick gå upp på avsatsen i väntan på att regnet skulle lätta. Och det gjorde det ju naturligtvis rättså snabbt. Då vi inte vågade chansa på om himlen skulle öppna upp sig mer eller inte beslöt vi för att äta tårta och dricka kaffet inomhus. Sen var det bara att åka iväg till mottagningen där vi åt en midsommarbuffe som smakade otroligt gott. Sen var det dags för kaffet och chokladtårtorna jag hade bakat. Verkar som att de blev en succe för folk smaskade och åt. Sen avnjöts resten av kvällen med paketöppning, massa fotning, dricka av en massa vin och umgås med nära och kära. Vi sjöng, skrattade och hade det riktigt trevlig. Tack för en underbar dag!

Lördagen var det dags för kalas igen då skulle vi fira både mamma och moster som fyllde jämt. De hade hyrt en bygdegård där vi huserade för dagen. Det bjöds på en jättegod buffe av kallskuret av de olika slag, massa sallader och färsk frukt. Även där serverades det kaffe samt jordgubbstårta som jag hade gjort. Jag hade tagit med mig lap topen och körde ett bildspel från bröllopet så de som inte var med fick se. Dagen var riktigt trevlig och det blev bra sent innan vi kom hem på natten. Vi spelade live musik och sjöng för fulla muggar. Mammas och pappas vänner är för roliga =)

Söndagen hade jag massa småsaker att hinna med, bland annat tvätta bilen som jag fick göra 2ggr. Det var lite lortig, full av asfaltstänk =/

Under veckan har det bara varit en massa jobb. Har varit väldigt turbulent på jobbet, hänt en hel del.

I fredags var det fest hemma hos Maria och Mattias, jättekul att se dem igen det var ett par veckor sedan. "Gänget" var där och vi drack och pratade och skrattade en hel del. Drog iväg till Red Brick, men jag börjar väl bli gammal för jag kände knappt igen en kotte där. Var mycket unga personer där. Kvällen avslutades på Max med lite krubb. Mätt och ont i fötterna efter skavsår kom en taxi och räddade min kväll och förde mig hem till sängen. Där jag somnade in väldigt nöjd. Tack för en trevlig kväll mina vänner.

Lördagen började med bakfyllepizza och lite mys med Viggo. Har saknat den lilla ungen som en tok. Det får inte gå så här långt emellan. Sen var det bara hem och packa för att åka till Örebro. Vi var nämligen ett gäng som skulle gå på Sex and The City filmen. Den var faktiskt riktigt bra, fick skratta en hel del. Snyftades även en hel del bland publiken. Efter bion gick vi vidare till Wobbler och åt middag, drack lite vin och snackade en massa. Även denna kväll var riktigt lyckad.



Idag har jag städat och rensat hemma.... jättekul =( men behövligt. Har tagit semester imorgon så jag får fortsätta ta det sista då. Har dock fått undan en hel del så det känns bra.

Nej.... nu ska jag ta och borsta tänderna och försöka komma isäng.... för i morgon är ingen vanlig dag =D

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0