Utmaning

Jag har blivit utmanad av Maria. Det är visserligen några dagar sedan, men vad säger man bättre sent än aldrig.

Reglerna är som följer:

Länka till den som utmanat dig.
Berätta 7 sanningar om dig själv.
Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
Lämna ett meddelande till dom som du utmanar.

Det här är mina sju sanningar:

Jag är en fruktansvärt familjekär person som alltid vill min familj det bästa. Jag försöker måna om dem konstant och ställa upp för att de ska ha det så bra som möjligt. Min familj är väldigt viktigt för mig och jag är glad att jag har dem nära.

Jag är en fruktansvärt envis person, ibland för envis. Jag vill så jäkla mycket, men har börjat lära mig en balans för när det är bra att vara envis och när det inte passar sig.

Jag älskar allt som har med inredning att göra. Att shoppa saker till mitt hem är en av mina största laster, samtidigt ett stort nöje. Att få omge sig själv med vackra saker, pyssla och fixa. Det är så otroligt kul och givande. Vem vill inte bo i ett vackert hem.

En av mina största fobier är spindlar. Tål dem inte, får panik bara jag ser en vilket är otroligt löjligt. De är ju så små och mer rädda för oss än vi för dem egentligen. Ändå är det något med de små liven som får det att krypa i skinnet på mig. De enda jag klarar av är de små röda man kan hitta på vinbärsbuskarna.

Jag är höjdrädd, något som kom runt 20års åldern. Har aldrig varit höjdrädd förut. Som barn klättrade man alltid så långt upp man kunde komma i träden, vara på hustak osv. Nu klarar jag knappt av att klättra upp ett par meter på en stege utan att få svindel. Försöker "bota" min rädsla varje år genom att åka till Liseberg för att utsätta mig för diverse höjdattraktioner, funkar fortfarande inte =) Men jag åker dem iallafall.

Jag är lite utav ett kontrollfreak, både på gott och ont.

Jag har kommit till en punkt i livet där jag är nöjd med vad jag hittills åstakommit. Fast jobb, egen bostadsrätt, egen bil samt det bästa utav allt, jag har vänner runtom mig som jag vet tycker om mig för den jag är. Vad skulle jag göra utan dem? Även om jag själv har andra drömmar och visioner om framtida karriärer osv har jag kommit till den punkten att man måste stanna upp ibland och njuta av livet och inte bara stressa runt. Inte gå miste om det som egentligen betyder något. Jag har mina planer för framtiden, de kommer när tiden är den rätta.

Nu har jag inte så  många jag kan utmana utan de som vill haka på är välkomna. Vill iallafall utmana Ulrika, Sandrah, Rebecca, Mimma, Linda

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Va bra du skriver då.. hur ska jag kunna hitta på sju saker? Nu måste jag fundera..

2008-01-15 @ 10:18:18
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0