Shopping och motion

Igår for jag och en vän till Karlstad för lite shopping. Fick tag på lite nyttosaker, blev lite dåligt med kläder dock. Var skönt att strosa runt på stan och kika lite. Har kommit till en del butiker sedan jag var där för en månad sedan. Vad blev det för shopping då? En ny "sleepover" väska då min andra börjar gå sönder, en bok som handlar om världens konspirationsteorier, blommor, pärlor, en förvaringslåda till mina pärlor, underkläder och en step up bräda. Jepp... ni läste rätt, en step up bräda. När jag bodde i Kristinehamn brukade jag köra step och push pass några gånger i veckan när jag var aktiv. Sen flyttade man hit och man tappade det hela tyvärr. Varit lite svårt att komma igång sedan dess då jag gillar inte att träna själv och får inte med mig någon. Så då köpte jag en bräda så jag kan köra här hemma istället. Första passet var i morse och det kändes riktigt skönt faktiskt även om jag är lite småtrött nu. Kom ihåg de flesta kombinationerna, ska även maila en vän som är tränare för lite fler övningar. Det funkar riktigt bra att stå här i vardagsrummet, bra musik och ett program kommer göra susen. I och med att man använder sig av både armar och ben får man bra träning för hela kroppen. Efter lite stretchning tog jag en stavpromenad ute i dagens soliga väder. Blåste lite kallt, men man fick snabbt upp värmen och flåset. Var väl ute och gick i nästan en timma. Var riktigt skönt trots blåsten, tur man har en vindtät jacka den hjälper mycket.

Förrutom shoppingen igår passade vi på att gå ut och äta på kvällen i Karlstad när vi ändå var där. Blev en oxfiletoast, klyftpotatis samt vitlökscreme. Blev en Niks päroncider till det, smakade jättegott. Passade på och hade lite sightsing när vi ändå var där så jag visade lite sevärdheter i Karlstad, samt passade på och visade vart jag hade bott både där och i Kristinehamn. Därför blev klockan så mycket innan jag kom hem, men det var det värt. Lilla rundturen i båda komunerna fick mig att komma ihåg en massa minnen jag glömt bort. Mycket roligt som har hänt under åren.

 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0