Nu är det 2008

Nyårsafton blev en riktig trevlig tillställning med goda vänner, mat och dryck, kan det bli bättre.... nej tror knappast det. Vi började kvällen hos mig runt 17 snåret då folk började trilla in. Maria och jag hade stått och fixat med mat och snittar innan. Som aptitretare bjöds det på laxrullar, tortillasnittar (tortillabröd, västerbottenost och tigersås, supergott) samt små baconlindade korvar. Vi flickor drack lite rosa skumpa till det medans grabbarna var "manliga" och drack öl. Varmrätten bestod av baconlinade fyllda kycklingbröst (soltorkade tomater, getost samt basilika och persilja), potatisgratäng samt en rödvinssås samt en grönsallad. Allt smakade riktigt gott. Sikken osis att jag fick lite kvar som lunchlåda ;o)

Kvällen förlöpte med skratt, drickande och trevligt sällskap. Vid tolvsnåret lyssnade vi på Jan Malmsjös "ring klocka ring", skålade i skumpa och gick sedan ut för att titta på raketer. Vi brukar ha egna fyverkerier men i år blev det inte av. Det gick dock lika bra att titta på grannarnas =)

Det som gjorde detta tillställning extra trevligt var att Maria och Mattias fixat barnvakt så jag fick njuta av bådas sällskap under denna lyckade kväll.

Tack alla för en trevlig kväll!

Bilder från gårdagen



 

image165

image166

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0