Kan man aldrig få vara problemfri, om ens för en dag?

De här dagarna jag har jobbat under mellandagarna har faktiskt varit riktigt konstiga. Även om man har varit mycket ledig har jag inte hunnit vila upp mig så kroppen är väldigt trött. Innan dess har jag haft sömnproblem osv. De här dagarna på jobbet har jag varit väldigt trött när jag kommit hem. Tillräckligt trött för att faktiskt kunna somna i tid för en gångs skull, men som vanligt är det alltid något som ska krångla. Och denna vecka är det mina ben, lider ju av restless legs vilket innebär att jag ha konstanta krypningar i benen. Det moler, värker och ibland vill man helt enkelt bara kapa av benen för att slippa problemen. Så trots att jag för en gångs skull känner mig riktigt trött för att kunna somna in går det inte pga värken i benen. Klarar inte av att ligga still. Äter receptbelagd medicin med mycket magnesium i som ska hjälpa men det funkar inte alla gånger. Värktabletter funkar inte heller, det enda som hjälper är att man rör på benen hela tiden. Fått massage som hjälper för stunden massagen utdelas, men så fort man slutar eskalerar det igen. Va trevligt det vore om man kunde få vara helt krämpfri någon gång.


Veckan för övrigt har varit riktigt seg. Man jobbar, kommer hem osv. Inga större händelser, man orkar inte. Dock har jag varit väldigt duktigt och lagat mat varje dag som jag innan inte riktigt hunnit med. Igår blev det kalops med kokt potatis och rödbetor så jag längtar tills lunchen idag. Ska försöka komma igång igen och göra lite mer köttgrytor. Det är ju så fruktansvärt gott med grytor. Oftast känner man sig så stressad att man inte har tid med långkok, men det sköter sig ju faktiskt sig självt för det mesta. Jag får sådana perioder där jag lagar mycket husmanskort hemma, sen hamnar man i en svacka där man köper lunchlådor på jobbet för att tiden hemma inte riktigt räcker till. Dock kostar det ju mer att äta ute och det är alltid godare att äta hemmalagad mat. Så jag håller på och rycker upp mig själv igen. Allt behöver inte ta sådan tid, det handlar om planering. Sen måste jag verkligen göra en rensning av min frys. Den är verkligen SMÄCK full hemma med diverse råvaror (har en fullstor frys). Om jag handlar något som ska in i frysen får jag bruka våld för det finns verkligen ingen plats där. Jag bestämmer mig oftast under arbetstid vad som ska tillagas på kvällen, därför blir det inte att man plockar ut något ur frysen på morgonen för tining utan man åker och handlar för att det är snabbt och enkelt. Så jag måste börja veckoplanera och börja äta ur min frys och kontrollera vad jag har istället för att bara handla nytt hela tiden. Vet att jag har en oxfilé därinne... kanske ska hitta på något smarrigt någon dag. Unna sig lite lyx =D det kan jag behöva nu när det är lite motigt.


Nej.... nu kanske jag ska jobba lite. En timma och en kvart kvar tills lunch. Längtar!

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: maria

Grytor är verkligen toppengoda!

Hoppas benen blir bättre snart.

2008-01-05 @ 08:51:07
URL: http://lillaviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0