Inköpslista

Vad är bättre för humöret än att shoppa loss? Har gjort mig en shoppinglista över saker jag vill köpa till mitt hem. Jag kan ju inte köpa allt direkt, men man får ta en sak i taget.

* Ny säng 160cm
* Ny systemdigitalkamera
* Ett matsalsbord
* Ny diskmaskin

Som ni ser är det inga billiga saker direkt jag vill investera i, men mycket väl behövliga. Högst upp på listan står en ny säng, verkligen dags för det. Förhoppningsvis skulle min rygg uppskatta inköpet så den slutar bråka med mig. Jag har i dagsläget både en digitalkamera (superbra) samt en systemkamera, men är sugen på att köpa en kombinerad för att kunna utveckla mitt fotointresse ännu mer. Matsalsbord har jag velat haft i många år, mycket trevligare när man har middagar hemma. Dock måste jag omplanera mitt vardagsrum lite för att det ska passa in. Kollat efter många bord men inte hittat det rätta. Riktigt sugen på snygga skinnstolar, men inte så troligt att jag införskaffar det med tanke på mina missar. Ny diskmaskin vill jag köpa i ren vrånghet. Har en bänkdiskmaskin som inte är så gammal. Tänkte bygga in den i ett skåp för att få mera bänkyta, dock var den ynka 5mm för stor för skåpet så det gick inte. Vill inte ha den på bänken längre så jag funderar på att ta bort skåpet och köpa en golvdiskmaskin istället. Allt kostar ju dollares så man får ta en sak i taget varav sängen får prio ett. Listan kommer säkerligen byggas på med fler prylar jag vill ha. För övrigt är jag väldigt nöjd med vad jag har åstakommit och har i mitt hem. Jag verkligen älskar min lägenhet, stormtrivs som bara den i den. Det är så roligt när man får bestämma färgval, möbler, ja allt själv. Det här är mitt mitt och bara mitt =)

Jaja... det är väl tur jag är nöjd. Vore ju fruktansvärt trist om man lagt ner all tid och pengar och var missnöjd ;)

Har varit riktigt duktig sedan förra inlägget. En vän ringde medans jag lagade lunchlådan så jag fick snacka lite strunt med henne i 80min, alltid trevligt =) Var tom så produktiv att förrutom lunchlådan tills imorgon har jag gjort ett storkok med chili con carne (yummie). Perfekt att frysa in och ta fram när man inte hinner fixa lunchlåda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0