Sagostund...

Måndagskväll, sitter hemma i soffan och är supertrött efter helgens bravader. I fredags var jag på fest hos några vänner. Dock nykter (inte meningen) pga envis huvudvärk. Det var dock riktigt skönt att se dem igen och snacka lite strunt. I lördags for jag och min mor till Karlstad. Vi kollade på de sängarna jag klurade på samt de nya vardagsrumsmöblerna jag kollat in. Behövde lite mer råd och smaktips innan jag bestämmer mig helt angående dem. Har iallafall bestämt mig för vilken säng jag ska köpa så antingen denna vecka eller nästa vecka bär det iväg för att köpa dem ( I hope!!) Måste bara få hjälp utav min far med bil och släp för att kunna transportera hem den. Sen skulle jag vilja hinna lägga nytt golv i sovrummet innan jag tar in sängarna, men det lär väl inte hinnas. Jaja huvudsaken är att jag får dem snart så min rygg och sömn förhoppningsvis förbättras.

Resten av lördagen spenderades hos min bror och hans familj. Bror med fru skulle på 40års fest så mamma och jag skulle vara barnvakt åt K och O, mina små älsklingar. Det gick jättebra, barnen skötte sig utemordentligt bra och var supergoa och på gott humör. Vi busade, lekte, åt mat, såg på film och läste sagor. Sen skulle det nattas med mys. Lilla O vaknade en sväng så jag var tvungen att gå upp med honom då han var lite ledsen. Så otroligt mysig känsla att sitta i fotöljen och snoosa honom i nacken när han ligger över axeln och försöker somna om. Tittar upp på mig med sina vackra blå ögonen och bränner av ett smile trots att han är så trött så trött. Min lilla älskling. K imponerade riktigt mycket på mig, hon fyller 4 nu i mars. Har utvecklats så otroligt mycket, är så himla duktig och go så det är helt otroligt. Man kan ha roliga disskutioner med henne. Lite lillgammal ibland. Avgudar henne fullkomligt. Och hennes korkskruvar till lockar, jisses.

Jag, mor och far sov över hos dem då de kom hem sent så det var riktigt mysigt att vakna upp med de små liven även om det var lite för tidigt för mig en söndagsmorgon. Men så är det med barn antar jag, vill inte alltid det en annan vill. Efter en trevlig lunch var det dags att fara hemåt. Köpte med lite blommor från blomsterlandet så nu har jag gjort om hemma i mitt vardagsrumsfönster. Inhandlade även lite småsaker från Ikea. Man lyckas aldrig komma därifrån tomhänt även om man bara ska titta.

Nej nu ska jag äta lite fruktsallad, är så supersugen på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0