TGIF

Så härligt med fredag, solen skiner och allt är bara underbart =)

Imorse när jag for till jobbet såg jag att de hade satt upp reklam för en cirkus som skulle komma hit till stan. Min första tanke då var att "åhh vad jag längtar tills Viggo blir stor nog så tant Marie får ta med honom på cirkus". Skulle vara så mysigt =) Han får bara blir lite äldre först .Så Viggo, om ca 4-5 år så har du och jag en dejt på någon Cirkusföreställning, mamma och pappa får gärna följa med om de vill. Låter det som en bra idé?

På väg till jobbet hamnade jag mitt i en poliskontroll, körkorts samt nykterhetskontroll. Stel polis som kollade körkortet, inte läge att dra några skämt där inte. Polisen som skötte blåskontrollen däremot var en riktigt trevlig en som hade humor. Tråkigt nog fick jag be om ursäkt till chefen då jag blev sen, men sa till henne att hon får se det från den positiva sidan... åtminstone kom jag ju till jobbet nykter enligt farbror Polisen. Tydligen har det varit kontroller lite varstans istan idag. Tiden för övrigt har gått snabbt idag, knappt hunnit med hälften av allt jag skulle gjort. Dyker upp nya saker hela tiden. Idag var det min tid att bjuda på fredagsfika så jag slängde ihop en tårta igår som de fick mumsa på idag. Jag måste göda de små liven (till min fördel ;) för på måndag börjar vår gå-tävling på jobbet. Vi är ett gäng som skaffat stegräknare sedan har ett par tjejer skrivit ihop ett protokoll så vi kan hålla koll på hur mycket vi går varje dag. Tävlingen sträcker sig i 7 veckor. Ska bli riktigt kul faktiskt, bli lite mer motiverande att man tävlar mot andra. Har testat att ha på mig den idag för att se hur mycket jag går en dag utan någon annan motionsaktivitet. Alltid kul att ha lite koll. Stegräknaren samt upplägget för gå-tävlingen kommer ifrån Tappa.se.

Nej nu ska jag faktiskt städa färdigt min lägenhet, hur kul det än låter en fredag kväll. Ont måste... har inte hunnit på några dagar så dammråttorna börjar få ben och springa iväg snart.

Hoppas ni får en trevlig fredagskväll, det tänker iallafall jag ha =)

Kram

Kommentarer
Postat av: maria

Viggo hälsar att han ser fram emot det! =)

2008-04-11 @ 21:35:18
URL: http://lillaviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0