Nymålat del 1

Dåså var del ett i badrumsprojektet avslutat. P har varit här nu för andra gången och gjort en andra strykning av badrumstaket, dörren dit samt dörren till sovrummet. Det blev bra, är numera vitt. Taket var innan i en beigebrun färg (riktigt hemskt) och dörrarna gick i samma färg. Kommer bli både ljusare och trevligare. Så fort färgen har torkat ska jag skruva dit de nya dörrhandtagen i guldfärg som jag köpt. Sen har jag även köpt gulddekorblommor som jag ska sätta på utsidan av badrumsdörren. Tror det kommer bli bra. Till helgen ska jag måla om i badrummet är det tänk om jag hinner med. Ska stryka väggarna med alkydfärg först som grund så inte nikotinet går igenom (fattar inte hur folk kan röka innomhus.... usch) sen får det bli någon annan färg ovanpå grunden. Vet inte riktigt om jag ska ha en ljusgrön färg eller om jag ska köra på vitt. Kan inte riktigt bestämma mig får se vad det blir. Skönt att få det gjort iallafall.

Nej usch... det luktar så fruktansvärt starkt i lägenheten, håller på och vädrar ut men det hjälper inte mycket. Ska väl gå och lägga mig istället för huvudvärken verkar inte ge sig.

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0