Den ena är ute efter plånboken den andra mitt blod....

Idag tycker jag väldigt väldigt synd om mig själv och min plånbok. Har nämligen besökt farbror tandläkaren nu på morgonen och nu börjar bedövningen släppa så jag känner mig extra ömklig. Fick beröm för min goda tandhygien men smäll på fingrarna för att jag slarvar med tandtåden på vissa ställen. Så idag har jag lagat ett hål mellan tänderna i överkäken. Inte det lättaste stället för honom att laga på vilket resulterar i mer jobb och mer ont för mig. Nu var det ju ett litet hål han lagade, men pga vart den hade placerat sig blev det lite krångligare. Vill varken jag eller min plånbok uppleva igen så tandtråden och jag ska from bli bästa vänner och hänga ihop jämt. Ja jag vet får skylla mig själv.

Ska försöka äta min något sena frukost nu... LÄTT när halva munnen samt tungan är bortdomnad, blir en utmaning i sig denna för övrigt sega dag.

Dagens gnäll nr 2  resulterar i en mindre trevlig överraskning som uppenbarade sig igår. Ligger i godan ro i min soffa och tittar på tv när jag plötsligt hör ett irriterande bekant ljud..... bzzzzzzz bzzzzz.... jajamen en myggjäkel hade kläckts och hittat in i min lägenhet ute efter lite färskt blod. Hade ju låtit fönstret stå öppet för kissarnas skull och hade inte en tanke på att myggsäsongen börjat redan nu. Låg vaksam och stirrade efter monstret som cirkulerade i rummet ihop om att kunna sätta dig den jäkeln. Gick inte så bra han överlevde denna natt. Kröp ner under täcket och gömde mig, de brukar alltid bita mig under natten så jag ser inte klok ut dagen efter. När jag skulle duscha i morse var han tillbaka min plågoande och cirkulerade runt i badrummet ihop om att jag skulle vara mindre uppmärksam.... men jag såg dig även om jag inte fick tag på dig då heller. Måste dressera mina katter bättre, samt skaffa myggnät för fönstret så jag kan fortsätta vädra.

Längtar tills ikväll, då ska jag hem till min bästa vän och hennes lilla familj för att äta lite mat. Får verkligen hoppas att värken är borta då så man kan njuta av maten. Ska bli riktigt kul att se er.

Nej nu ska jag kämpa vidare med smörgåsen, kan vara bra att vara lite uppmärksam så jag inte biter mig i tungan.

Ha en trevlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0