Blogga ifatt...

Dåligt med bloggande igen, iförsig har det inte hänt så mycket. I lördags var jag ute på stan med Maria och åt lunch. Var riktigt trevligt att få komma ut och sitta och prata lite. Var väldigt mycket folk ute så vi hade tur att vi kom till matstället när vi gjorde för sen var det konstant kö. Vi måste införa detta som en mer återkommande förseelse vännen, alltid kul att träffa dig och snacka strunt =)

Efter lunchen drabbades jag av tristess när vi hade skilts åt så jag och en vän for till Karlstad för lite shopping. Blev inte så mycket för min del, lite hårband, nya filtar till vardagsrummet, nya påslakanskläder samt lite smått och plock från Ikea. Man kommer alltid ut därifrån med något i kassen. Efter shoppingen gick vi till Pitchers och åt lite mat, blev klyftpotatis med aioli som snacks samt oxfilepasta med pepparsås och parmesan. Smakade sjukt gott, visserligen var det lite för mycket salt på oxfilen (det krävs mycket för att jag ska säga det, jag älskar salt) trots det var det enormt gott. I promise I will it that again, skulle kunna åka dit på stuts blir riktigt sugen. Rekommenderar det varmt. Pitchers i Karlstad hade även bytt lokaler sen jag var där sist (några år sedan) och det var mycket trevligare nu och mer rymligt än förut. Tur att vi har Pitchers i Örebro så att det är närmre när tarmen suger efter lite oxfilepasta =) Tydligen ska hamburgarna vara riktigt goda där också, får testa.

Söndagen spenderades i slapphetens tecken, såg på film och hade det lugnt och skönt hemma. Gjorde kalops och lite kycklingwok så jag skulle klara mig ett par dagar.

Igår var det jobb som vanligt, efter det åkte jag till ett stall häristan efter tips att en rödhårig honkatt skulle synts till där. Fick se missen, tyvärr var det inte smulan =( Efter det blev det att handla i affären och åka hem för och laga mat. Kvällen spenderades med att se Sagan om de två tornen (igen), gillar verkligen den trilogin.

Idag är det samma visa som igår, jobbat. Efter det blev det en promenad med Maria och Viggo, alltid skönt att få vila ögonen på det lilla charmtrollet. Han växer så det knakar och det känns verkligen när man bär honom. Lilla solstrålen, hoppas maten smakade när du kom hem och att du nu sussar sött. Nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar så jag får hänga den, tänkte att det skulle bli en tidig kväll. Känner mig trött i kroppen.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0