Ajajaj... så det kan bli

Jag är en sådan där person som är riktigt envis. Är aldrig hemma och sjuk från jobbet, börjar jag bli sjuk så intalar jag mig att jag inte är det och det brukar försvinna. Jag är inte pjoskig direkt och stannar inte hemma för minsta lilla utan jag jobbar som ett djur oavsett vilka krämpor jag må ha. Idag dock tog det stopp och att jag går hem från ett jobb för att jag inte kan arbeta, ja det har bara hänt en gång förut under alla år jag jobbat och det var i vintras pga influensan ( dock fick chefen tvinga hem mig då innan jag själv insåg att jag faktiskt var sjuk den gången, envis jag vet)

Åter till dagens problem. Har haft ont i axlarna denna vecka och en timma innan lunchen idag small det till ordentligt. Jag fick så fruktansvärt ont i nacken att jag knappt orkade hålla huvudet uppe. Kunde varken sitta eller stå på jobbet för att underlätta det hela. Sitter i "knölen" uppe vid nacken, värker i ett område som är formad som en triangel. Sprider sig ut en bit på axlarna, upp i nacken och sedan ner en liten bit på ryggen. Är stel och fruktansvärt öm orkar inte göra någonting. Fick massage av en kollega på lunchen och då upplevde jag en brännande känsla, obehagligt. Envis som jag är tog jag en ipren samt smörjde in nacken med en gel som liknar Zon gel. Hade inte med mig egen utan fick låna en kollegas. Tänkte att jag testar det och försöker jobba en sväng till, åtminstone medans andra gruppen var på lunch. En plågsam timma senare utan några som helst förbättringar tog jag beslutet att nu går jag hem. Väl hemma gick jag direkt i säng tillsammans med min värmande rispåse och har sovit med den. Brukar funka men inte nu. Fick sova ett par timmar tillslut, men jag har fortfarande fruktansvärd värk. Känns som huvudet ska trilla av, att jag har stora tynger som vilar på nacken. Så min eftermiddag/kväll har och kommer att fortsättas spenderas i sängen för vila. Nåja, ska upp en sväng och värma på rispåsen på nytt. Är det inte bättre imorgon bitti får jag ringa vårdcentralen och kolla.

Nej nu ska jag inte utmana ödet mer utan vila lite till och hålla tummarna att detta försvinner fort för det här var ju inte alls kul =(

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag skulle höra med en kiropraktor eller naprapat.
Hoppas det ger med sig.

2008-04-04 @ 09:17:09
URL: http://www.missant.wordpress.com
Postat av: maria

oj, det låter inge bra! hoppas du blir bättre snart!

2008-04-04 @ 09:21:02
URL: http://lillaviggo.blogg.se
Postat av: Ulrika

Nix pix, har inget med min uppsats att göra utan med hästeriet :)

2008-04-04 @ 10:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0