Osis

Precis kommit hem, är hungrig som bara den så jag ska ta mig något att äta. Jag vet att det är försent att äta egentligen men har inte ätit sen lunch. Fick åka till akuten direkt efter jobbet då någon jag bryr mig väldigt mycket om brutit benet och behövde sällskap. Det var en knäfraktur, så knät hade delat sig uppifrån och ner. Det blir gips nu i några dagar sen en skena som tydligen ska likna gips och som ska sitta på mellan 3-6 veckor. Under denna tid får man inte ens stödja på benet och det är inte alltid det lättaste. Sedan vägde gipset en hel del också så det är tur att hon inte ska ha just den så många dagar. Att man kan ha sån jäkla otur. Planerar att åka hem till henne så ofta jag kan och laga mat, tvätta och städa. Inte så lätt att sköta allt själv. Det är en jäkla otur dock att jag ska jobba extra denna vecka. Då kan jag inte hjälpa henne lika mycket =(

Dagen för övrigt har väl varit sådär. Gick väldigt bra på jobbet så det är alltid positivt. Dock har jag hostat mig igenom hela dagen så halsen känns inte så rolig. Känns som det har fastnat något i halsen som man vill få upp men inget händer när man hostar. Jäkla svullnad.

Nej, nu får det bli något lätt att äta och sedan sömn.



En tanke som cirkulerat under dagen

Hur hindrar man någon från att skjuta sig i foten om och om och om igen? Även om de vet hur ont det gjorde första gången? Varför gör de det igen?

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0