Lyckad helg!!

Fy fan vilken sjukt rolig helg jag har haft. Jag vet knappt inte vart jag ska börja =) Vi var iallafall 2st firmabilar som åkte härifrån runt nio igår morse. Vi var fyra tjejer i vår bil och tre killar i den andra. Jag körde. Kameran åkte fram så det blev lite dokumenterat på dit resan också, jisses vad jag skrattade. Väl framme i Stockholm checkade vi in på hotellet, köpte oss en varsin macka sen var det dags för konferans direkt. Vi hade en väldigt intressant föreläsare vid namn Theo Hädrin som talade om kreativitet, att "släppa" normerna om hur saker och ting ska vara och tänka ut nya svar/lösningar själv. Att hälften av åtta är fyra det vet ju alla, men en halv åtta kan även vara en nolla, en trea, hälften av oändligheten osv. Vi människor är tydligen fruktansvärt dåliga på att vara kreativa, att "think outside the box". Det var iallafall en väldigt intressant föreläsning som resulterade i många skratt. Han har själv släppt böcker som fått gott betyg samt fått pris som förra årets bästa talare (om jag inte minns helt fel).

Efter föreläsningen drog vi snabbt upp på rummet då vi tre tjejer (den fjärde liftade med oss till S-holm) alla skulle duscha och göra oss iordning inför kvällen event. Stress som vanligt när det är mycket som ska fixas inför kvällen, hår som ska fixas, kläder som ska rättas till, smink, smycken osv. Killarna anslöt till vårat rum för en liten "fördrink" sen åkte vi i en chartrad buss till Grottan. Supermysigt ställe, röda mattan var utrullad och det stod marshaller överallt. Längs med grottväggen inne hade de ställt ut värmeljus överallt som lyste upp. Riktigt mysigt. Vi blev fotade direkt när vi kom in, fick superfula röda namnlappar att sätta på kläderna. Vi fick rosa skumpa som välkomstdrink, den slank ner fort. Sen efter mingel var det dags att sätta sig till bords (bordssplacering naturligtvis) och få träffa kvällens konferancier (minns inte namnet) som var riktigt grym på att sjunga. Inledde kvällen med Robbie Williams "Let me entertain you". Förrätten bestod av en kräftskagen på dansk rågbröd, smakade gott. Varmrätten bestod av helstekt fläskfile med timjansbakad potatis och rödvinssky, smakade sådär. Desserten bestod av en supergod chokladtårta med baliysgrädde. Till detta dracks det naturligtvis några glas vitt och rött vin. Mellan rätterna förekom det prisutdelning för de bästa säljarna, riktigt roligt. Efter maten var det dans och dryckdags, hmmm kanske blev lite för mycket att dricka (särskilt med tanke på att man bara ätit en macka innan på dagen =) Det var så jäkla kul!! Man fick en gratis drinkbiljett  var, men jag drack väldigt mycket mer men slapp lägga ut några pengar själv. Vi hade en sann gentleman i gänget som bjöd, tack så mycket =)

Bloppers i helgen samt övriga roliga händelser:

*R fick en marshall sparkad på sig så hennes ben och klänning var full av röd vax. "Billig vaxning" var det första Z kläckte ur sig =)

* Kort därefter lyckades jag med bragden att ställa mig med ena pumpsen i en brinnande marshall efter att ha stått och skrattat åt R =)

* Jag lyckas på något sätt "sparka" av mig min ena sko när jag klev på bussen på vägen tillbaka, lägligt nog hamnade den långt in under bussen och R var snäll nog att plocka fram den åt mig.

*Min kuvértväska med alla pengar, kort osv försvann på dansgolvet. Återfanns dock hos Dj:n av Z där någon varit snäll nog att lämna in den.

*Massa kinkystuff... Oh my god!!!

*Massa fotande, över 300bilder av blandad kvalité.

*Kuddkrig

* Virriga samtal

   S: Du R, kom sen jag bor i rum ssssexhundrasssjutton
   Jag: nej S du bor i 716
   S: nej ssssexhundrasssjutton kom
   Jag: nej du bor i 716, 
   S: kom till ssssexhundrasssjutton.

   Dörren stängs och han kollar på vårat rumsnummer och öppnar dörren igen och tittar skamset in, "jag bor i rum     sssjuhundrasssexton =) No shit Sherlock!!

Alltså det hände så fruktansvärt mycket mer men det är svårt att skriva ner allt, skulle bli för lång text. Det blev en riktigt lyckad kväll där alla hade det trevligt och var nöjda.

Imorse var det riktigt svårt att gå upp, lite ont i huvudet efter den blandningen (skumpa, rött/vitt vin, xider, melonvodka) igår. Vi sov inte så många timmar heller, så att gå ner att käka frulle var segt. Jag tvingade i mig en macka, kokt ägg samt massa färsk exotisk frukt. Som tur var stannade jag och pumorna på donkan på vägen hem så man fick lite bakfyllemat =)

Tack mina pumor för en sjukt roligt helg, i love u all. Ser fram emot nästa konferans i november, men då vill jag också "skeda" ;o)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: maria

låter himla kul du! väntar på att få se bilderna =)

2007-10-22 @ 09:51:50
URL: http://lillaviggo.blogg.se
Postat av: Marie

Du får bjuda hem mig så du får se =D

2007-10-22 @ 15:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0