Jobb,städning, pyssel och film

Äntligen hemma, helgen har varit lång men fylld av aktiviteter. Igår blev det ett långt arbetspass. Klockan ringde redan 3.30 på morgonen. Låg och drog mig en liten stund sen var det dags att gå upp. Åkte och hämtade upp frukostbrödet hos bagaren sen bar det av till jobbet. Det var väldigt mycket att göra innan 5.45 då jägarna skulle ha sin frukost. Sen var det bara att förbereda allt som skulle vara till lunchen och åka ut med det i skogen. Fick skjutsa ut en tvkändis igår också som skulle lifta med mig ut i skogen. Vi hade en väldigt trevlig pratstund. Intressant kvinna. Efter ytterligare några timmar var jag äntligen klar, allt var tillbakakört till hotellet. Jägarna var mätta, disken var klar och jag fick äntligen åka hem. Det stank rök av mig då stugan ute i skogen värms upp av en vanlig vedspis samt en öppen spis så det ryker in en hel del. Efter jobbet var det bara hem och packa för att åka hem till mor och far. God mat, trevligt sällskap så kvällen slutade bra. Somnade gott, var väldigt trött efter en mycket lång dag.

Idag har jag haft en fullproppad dag med hemmasysslor hos mamma. Det har blivit att tvätta ett par maskiner, dammsuga, pyssla med blommor och umgås med mor och far. Vi hade en mysstund där vi tände en massa ljus, bryggde kaffe, åt morotskaka och tittade på film, Snowroller (Sällskapsresan). Det var riktigt skönt att bara sitta en stund och ta det lugnt med människor man tycker om. På eftermiddagen blev det lite pyssel för min del. Jag rensade bland mammas uteblommor och slängde en hel del. Sen hade jag köpt med lite höstblommor som jag planterade i krukorna istället. Det regnade och jag stod nog därute i över 1½ timma, men jag fick lite friskt luft iallafall =) Jag gjorde i ordning 2st stora krukor till mammas trappa, sen planterade jag 3st krukor som sitter på husfasaden. Till mitt hem gjorde jag 2st som jag tänker ha utanför min trappuppgång. Blev faktiskt riktigt fint. Hade plockat lite vitmossa som dekoration när jag var ute i skogen igår. Hade även plockat lite vackra gula ekblad som jag dekorerade med. Sen stack jag ner lite färgglada strån i det hela som man kan köpa i en blomstebutik. Det blev bra tycker jag. Gillar och pyssla =)

Nej, nu ska jag förbereda lite inför morgondagen innan det är dags att inta sängläge.

Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0