Gammal... jag?

Varit smått bakis idag vilket alltid är lika jobbigt. Svårt att äta, småfrusen... lovar mig själv att jag aldrig mer ska dricka en droppe. Men det håller man ju aldrig, man har ju helt enkelt för kul när man väl är igång och inte tänker på eventuella sviter som kan dyka upp dagen efter.

Gårdagskvällen började riktigt trevligt hemma hos en vän. De övriga på festen hade ju börjat några timmar före mig så jag hade ju lite att ta igen, vilket jag beklagligt nog gjorde också....  Festen var jättetrevlig och det var kul att umgås med alla, det dansades, fotades och allmänt spex.

Sen var det dags att gå på krogen och det funkade väl, men var absolut inte lika roligt. Dansade med brudarna och härjade lite. Även här dokumenterades kvällen i bilder. På tok för full beslöt jag mig för att ta en taxi hem, vilket var väldigt klokt gjort.

Jag vet inte om det är jag som börjar bli gammal eller om de har sänkt åldersgränsen på krogen ytterligare till typ 16?, men när vi var där igår kände jag knappt igen en enda person. Det var bara yngre förmågor hela högen, vissa undrade jag över om de ens hade åldern inne. Det fanns (utöver personalen och de jag hängde med) endast tre personer därinne som jag kände igen som faktiskt är äldre än mig. För övrigt var det helt anonyma yngre förmågor. Lider lite med taxichauffören som körde mig hem då jag hade en stort inlägg om att alla krogar istan bör införa 25årsgräns osv, stackarn var själv 23 men satt snällt och lyssnade.... ojojoj att man aldrig lär sig. Nej men skämtosido, klart det ska finnas utegångställen för alla. Lite knäckande bara när man inser att man börjar faktiskt bli äldre och ser skillnad på de som befinner sig ute på krogen. Samtidigt har man själv varit i samma sits när man var 18 och gick ut. De som var äldre tyckte säkerligen likadant då.

Sorry J för smsterrorn igår, var inte meningen att hålla dig vaken! Puss på dig för att du är så söt!

Som jag började inlägget var jag inte på tiptop i morse, men fick mig ett gott skratt efter att jag laddat upp korten och filmerna på datorn. De borde användas som avskräckande praktexempel inför barnen i småskolan. Kul att ha något att skratta åt iallafall. Man lever ju som sagt endast en gång då kan man lika gärna passa på att leva fullt ut. Men jisses man ser verkligen inte klok ut när man är lullig. Eftermiddagen spenderades först med vännerna samt en välförtjänt bakfyllepizza som botade frossan direkt. Viggo invigde sitt första besök på en pizzeria 2 veckor gammal, lika bra att börja tidigt ;O) Det var jättemysigt att ha honom med, satt i princip och tittade på honom hela tiden. Han är så söt och luktar så gott. Ja, jag snoosade en del =D

Resten av dagen har jag spenderat hemma hos mor och far. Min bror och hans familj har varit här och det har bland annat bytt till vinterdäck på min bil. Sen har vi ätit god mat och busat med lilla T. Världens charmigaste unge, så söt hon med. Blev mycket kramar och pussar där, sicket charmtroll =D

Nu är jag trött, ska hänga en tvätt och slappa lite innan det blir dags för sängen och lite musik för avslappningens skull. Har tokmycket att göra imorgon så sömnen blir viktigt.

Ha det gott, hoppas ni har haft en trevlig helg!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0