En strimma hopp...

Jag sitter och tittar hela tiden på min mobil, vill att det ska pipa i den. Min underbara kisse Smulan har varit borta hemifrån nu i 3veckor. Visst kan katter vandra och komma tillbaka, men det här är inte riktigt likt henne. Hon springer ut några timmar och kommer alltid tillbaka på fönsterblecket och vill in. När hon väl kommer in piper hon som bara den och är jättekärvänlig. Vi har  varit ute och letat efter henne, jag ropar efter henne flera gånger om dagen och går runt i omgivningarna. Men ingen Smulan dyker upp. Blir orolig och tänker jobbiga tankar, överkörd, räven tagit henne, trillat i älven... ja usch mycket rusar igenom huvudet på en. Skulle precis sätta ut en efterlysning på henne på internet när jag såg en annan annons. Någon skrev att de hittat en liten röd katt som är väldigt kärvänlig, som sprang runt och pep och ingen kände till katten i området. De skrev att de hoppades att någon skulle se den annars skulle de hitta en ny familj. Skickade ett sms till numret då det var försent att ringa och lämnade en beskrivning på min kisse. Nu bara väntar jag på svar. Sen läste jag vidare och såg att de hade lagt ut en annons innan om samma katt, där skrev de dock att det var en liten röd hankatt. Då sjönk mina förhoppningar ordentligt =( Men.... jag hoppas att det är Smulan ändå, för det är många som misstar sig enligt en gamla skröna att alla helröda katter är hanar, det stämmer inte. Det finns få exemplar på helröda honkatter och Smulis är en av dem. Området där de hittat denna katt ligger inte långt bort ifrån där jag bor, så jag hyser ändå en del hopp att det kanske ändå är hon. Om de har sett fel på könet vill säga. Hoppas det, verkligen för jag saknar min Smulis. Saknar hennes pipande läten, att se henne ligga på soffkanten. Den platsen är nu tom. Det stod att de tagit in katten så jag kan inte åka dit och ropa i området heller. Hoppas verkligen de hör av sig, annars får jag ringa imorgon.

Kom hem Smulis, hoppas verkligen det är du för jag saknar dig som sjutton. *Snyft*

image158


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Aww va sorgligt :( Hoppas verkligen det är din katt som de hittat!!

2007-11-01 @ 16:57:57
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0