Vilken personlighet har du?

Idag är jag smått seg, fasiken att man har för bra arbetsmoral annars hade jag nog stannat hemma i sängen imorse. Det var ju så varmt och skönt under täcket. Behöver verkligen få sova ut med tanke på att vi ska på konferans i helgen vilket inte lär bli så mycket sömn då heller. Ska försöka få bukt med mina sömnproblem nu, ska börja med att lägga mig i tid ikväll. Klubba ner mig själv möjligtvis.


Igår var jag ute och åt på Ågatan i Örebro. Riktigt mysig restaurang med otroligt god mat. Varje tugga var en riktig njutning. Få gånger har jag varit sugen på att skrapa rent tallriken som igår. Det blev en medium grillad oxfile med ugnsbakad schalottenlök samt vitlökscreme och rödvinssky. Sen blev det naturligtvis dessert, vaniljkokta päron med mintchokladcreme, päronsorbet samt lättvispad grädde smaksatt med kardemumma. Då jag inte äter grädde var de söta nog att ge mig ett sorbetägg till, smakade även det gudomligt. Trevligt sällskap, trevlig atmosfär, bra mat samt otroligt proffsig personal. Dit ska jag absolut gå igen. Jag är kräsen när det gäller mat, så tycker jag något är bra då är det bra.


Precis gjort ett beteende test på jobbet hur man är som individ i sin arbetssituation och hur man fungerar i en grupp. Det här är lightversionen av testet som är inriktad på ditt arbete, sedan har du den stora versionen som definerar dig hur du är som person överlag. Resultatet redovisas i fyra olika färger där alla färger står för olika beteenden. Röd dominant, gul sprallig i centrum person, grön omtänksam samt blå analytisk. När jag gjorde testet för 2½ år sedan var jag väldigt röd med lite gult i mig. Dock var jag längre in i cirkeln (svårt att förklara såhär) vilket innebär att jag även har lite grönt och blått i mig. Ju närmre cirkelns mitt desto mer. Ska bli intressant att se om man har förändrat sig under dessa år och se vilket resultat man får idag. Tar ett par veckor innan vi får resultatet och det ska bli väldigt intressant att se om mitt beteende förändrats. Vi människor har alla färger i oss och ingen färg är sämre än den andra, dock är alltid en färg mer dominant.


Undrar vad man ska äta till lunch idag, fixade inget igår då jag var ute och åt. Finns inget gott på restaurangen brevid heller. Åt en supergod Thor macka till frukost med rostbiff, men den står man sig inte på resten av dagen. Nej, jag får klura vidare på lunchproblemet har ju hela 45 min kvar =)


Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0