Klassfest

Söndagkväll och Sagan om ringen på tv. Lite mys i soffan under filten. Det förtjänar man dagen efter party. Igår var det ju dags för 10års reunion klassfest. Vid fyra snåret igår började de första trilla in hos mig på förfest. En efter en kom de med ett glatt humör. Jag hade förberett lite olika snacks samt bål att bjuda på. Var riktigt roligt att se alla igen, vissa har man inte sett på tio år. Det kändes dock som om man inte hade varit ifrån varandra alls. Det blev en hel del informationsutbyte då alla varit med om olika saker under åren. Vi skulle vara på statt vid 19 på kvällen, men hade det så trevligt hemma hos mig så vi tog en taxi vid 20 istället och for dit. Väl där stod matbuffen och väntade, måste få säga att det är riktigt skamligt att servera något sådant överhuvudtaget. Jag hade skämts att jobba som kock där. Det enda som möjligtvis gick att äta som det var någorlunda smak på var tandorikryddade kycklingklubbor. Resten smakade inte alls och såg rent utsagt oaptitligt ut. Nåväl det var ju inte maten som var det viktigaste (bortkastade pengar) utan det var sällskapet. Kvällen förlöpte, vi drack, dansade, pratade, tog sammanlagt 260 kort den kvällen av blandad kvalité. Var riktigt kul att kolla igenom dem idag... egojag var med på på tok för många kort. När kvällen började lida mot sitt slut styrde vi kosan hem till mig för efterfest. Hade fått rosa skumpa av bengan så de korkade upp den. Satt och snackade lite till låg musik innan tröttheten började komma över rummet och folk åkte hem i sina taxibilar.

Kom väl i säng lagom till femsnåret tror jag, var lite suddigt då =P

Vaknade runt lunch, mådde faktiskt oförskämt bra. Det trodde jag inte efter den blandningen igår. Åt frulle och skjutsade sedan hem Björn, passade även på att hälsa på mor och far när jag ändå var i krokarna. Sen har jag faktiskt inte gjort så mycket mer idag. Skjutsat syrran till bussen och slappat hemma. Riktigt nice.

Nej nu ska jag titta färdigt på filmen, käka lite cashewnötter och dricka loka smultron... yummie =)

Kommentarer
Postat av: annelie

HA! jag hittade dig... lite kommer jag allt ihåg från i lördags ;)
Undrar lite smått om bilderna, är väääldigt nyfiken på hur det såg ut på vår fest. Jag vet, jag var där, men... haha, du vet ;)

2007-11-26 @ 21:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0