God mat samt trevligt sällskap, mysigt värre!

Lördagen blev en riktigt trevlig dag från början till slut. Jag åkte till Örebto på förmiddagen för att shoppa lite. Där hämtade jag upp J sen bar det iväg till Marieberg. Väl där hittade jag en svart parkas på Intersport som var dagens uppdrag. Köpte mig även en ny klocka, helkroppsspegel, ett par nya ljusstakar (ovanligt) samt ett par små vaser. Blev inte så mycket mer kläder shoppat för tiden var knapp, men det hinns med någon annan helg.

Senare på eftermiddagen gick jag hem till Maria då vi skulle laga middag tillsammans på kvällen. Jag och Maria handlade mat och lagade den medans Mattias och Stefan och Viggo tittade på fotboll, gammal steriotyp bild kvinnorna i köket medans männen gör "manliga" saker... ;o) Nästa gång ska Maria och jag se på chickflick så då får grabbarna fixa maten =D

Måltiden blev iallafall en jättegod helggryta bestående av fläskfilé, massa blandsvamp,bacon, ölkorv och en del andra smaskiga saker. Till detta serverades det bulgur. Riktigt supergott!! Lite tända ljus och trevligt sällskap förhöjde allt. Till efterrätt blev det en exotisk marängswiss med vanlijkesella samt varm chokladsås. Smarrigt värre!

Kvällen löpte på med sällskapsspel samt massa gos med Viggo. Den lilla sötnosen kämpade väl och länge för att hålla sig vaken och hänga med oss. Han ville verkligen inte sova. Tur för mig då som fick utöva min nya favoritsyssla, snoosa honom i nacken ;o)

Tack för en trevlig kväll, ser fram emot flera mysiga kvällar med er framöver!

Dagen har varit väldigt lugn och skön. Inget som behöver fixas hemma så jag har bara njutit av helgens sista dag. Lagat en carbonara till middag som även kommer bli lunchlåda imorgon. Tänt lite ljus som vanligt och sitter nu och myser framför tvn.

Ha en fortfatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för det du skrev vännen! kram

2007-11-06 @ 07:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0