Eftertanke!!

Fick ett mail från min syster med två videos i som jag måste lägga ut. Båda texterna berörde mig djupt och att det för övrigt är en superbegåvad ung kille som sjunger gör mig bara mer imponerad av denna lilla röst. I den första videon är han bara 11 år, lyssna noga på texten för han har så rätt. I den andra videon är han 15 år, även där en vacker text som berör.

Declan Galbraith Tell me why



Declan Galbraith An Angel

 

 
Läste något i en annan blogg förut som fick mig att faktiskt stanna upp och tänka efter lite. Va fort saker och ting kan hända, va fort saker och ting kan ställas på sin kant. Va fort din värld kan vändas upp och ner, vad fort allting kan bli så fel. Även om jag inte känner henne mer än ytligt från förr, känner jag medlidande pga att ingen någonsin förtjänar att känna en sådan sorg. Ingen ska behöva vara med om något sådant. Att vi människor ska vara så fruktansvärt dumma och behålla saker och ting för oss själva, inte berätta för någon om man mår dåligt för att man inte vill belasta någon annan. Man vill sköta sig själv, men vad händer om det går för långt? Ingen av oss är en supermänniska, alla är vi sårbara. Utan hjälp kan sällan det som brustit bli helt igen. Vi är mänskliga, vi har känslor, vi kan både må bra och riktigt dåligt. Vi måste lära oss prata med varandra på mer än ett sätt. Våga dela med oss av saker som tynger en, inte vara rädd för att betunga någon annan. Vet egentligen inte riktigt vad jag ska skriva mer, hoppas ni förstår vad jag menar. Jag är så jäkla glad över att jag mår så bra som jag gör i mitt liv, samtidigt är jag så glad över att jag vet att jag har vänner som jag kan prata med om jag skulle känna mig depp. Sanna vänner som jag vet finns där vid min sida.

Nej, inga mer fundersamma tankar nu, lite ljusare nyheter passar bättre som ett avslut på detta inlägg. Min vän och arbetskamrat Sandrah ligger nu på BB och har förhoppningsvis fått träffa sin lilla son nu. Hon åkte in i lördags morse och idag skulle de sätta igång henne. Lycklig för hennes skull att hon inte behöver gå över tiden. Hoppas hon får en snäll gosse så hon får ta igen lite av all missad sömn de senaste månaderna. Mina varmaste tankar är med er!

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0