byts snabbt ut mot förtvivlan och ovisshet

Det verkar som att det inte var min tisse. Fick tillbaka ett sms där det stod att det var en hankatt de hittat. Jag hoppades så mycket att det skulle vara Smulis i och med att platsen de hittade katten inte ligger så långt bort ifrån min. Logisk väg för en katt att springa mot om man är nyfiken, sen är det en tungt trafikerad väg så man lätt kan vilsa bort sig som liten. Har ringt runt till olika katthem, men ingen har fått in min kisse. Dock har de tagit notering om att hon är borta ifall någon skulle komma in. Jäkla glad över att hon är öronmärkt. Fast det är ju till ingen nytta så längde man inte hittar henne. Den som är ansvarig för djurskyddsföreningen här istan var supergullig och sa att hon jobbar i mitt område där jag bor på nätterna och skulle hålla extra koll. En annan kvinna ringde igår angående min annons och undrade om jag hittat katten och undrade om jag sett den andra annonsen som låg ute under upphittat, men det var ju hankatten. Gulligt gjort att bry sig, hon hade katt själv och var orolig.

För övrigt var det en urtrist dag som slutade lite bättre. Hämtade ut linserna, var och handlade ett par nya löpare samt nya ljusstakar plus lite matkomplettering av saker jag glömt dagen innan. Min kollega släppt av mig på stan så jag fick en härlig promenad hem, lite frisk luft. Åt en god hemmalagad pyttipanna med stekt ägg och rödbetor, ska äta samma till lunch idag. Efter maten somnade jag och vaknade bara ett par gånger till och från så jag har sovit gott för en gångs skull. Tror jag somnade runt åtta första gången. Det var välbehövlig sömn efter en lång period av dålig sömn.

Nej, nu är det dags att jobba lite och hoppas på att dagen går fort så det äntligen blir helg.

Vart är du Pipis.... mamma saknar dig =(

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Vilken gullig tant som ringde och kollade.. Men usch att kissen är borta :( Hade vart helt förtvivlad. Men man har juh hört om katter som vart borta typ flera månader och sen kommit tillbaka.. Hoppas hon kommer snart :) -håller tummarna-

2007-11-02 @ 10:42:46
URL: http://xenophobia.blogg.se
Postat av: Johanna

Hoppas hon kommer hem snart! *håller tummarna* kram

2007-11-02 @ 14:36:38
Postat av: Marie

Sandrah: Jo det var gulligt. Hoppas med att hon kommer, ovissheten är värst =( Tack för tanken!

Johanna: Tack så mycket! Hoppas jag med. Kram

2007-11-02 @ 22:07:44
URL: http://tigerlilyhardbottle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0