Är helgen slut redan, vart tog du vägen?

Ojojoj vad man kan vara trött. Jag har ju inte sovit ordentligt på länge men de senaste veckorna har det här med insomningsproblemen blivit riktigt löjliga. Somnar för det mesta på vardagarna mellan 2-3 på natten. Även om jag lägger mig i tid kan jag inte sova. Jag må va trött, men kan inte somna in. När jag väl somnat vaknar jag istället flera gånger och får då kämpa för att somna om igen. Riktigt kul när man börjar tidigt varje morgon på jobbet =/ För ett par veckor sedan sov jag över hos en vän. Det var första natten på många många år som jag sov sju timmar i sträck utan att vakna en enda gång. Minns ärligt talat inte när det hände senast. Var riktigt skön upplevelse dock att känna sig utvilad när man vaknar på morgonen. Funderar faktiskt på att köpa en ny säng, det kanske hjälper en att somna ordentligt. Vore underbart om denna dåliga sovtrend kunde brytas snart. Jag har ju alltid haft problem med att jag vaknar ofta, men att det även brett på med insomningsproblem, nej nu får det allt vara nog. Ny säng får det bli, sen måste jag lära mig slappna av innan jag kryper till sängs. Går inte att försöka lösa världsproblemen när man ska sova =)

Just nu sitter jag och gäspar i soffan, skulle vilja ta en liten tupplur. Men det ska jag naturligtvis inte, bra om jag kan somna ikväll. Min bror och hans familj har precis åkte hem. Vi tog en fika och drack denna hösts första glögg tillsammans med en saffranskaka och peppakakor, smakade riktigt gott. Bror min sov ju över hos mig inatt med en polare. De var ute på fest så jag höll mig vaken då jag skulle hämta dem inatt. Jag var såååå trött, fick nypa mig själv för att hålla mig vaken (och det hör inte till  vanligheterna). Dock fick de för sig att gå hem till mig så jag satt vaken alldeles i onödan. Hade iallafall trevligt sällskap under tiden trots att jag inte själv var så social pga enorm trötthet. Imorse bjöd jag grabbarna på frulle, var skönt att sitta och prata med dem. Sen åkte C hem och det var bara bror och jag kvar. Så vi tog en trevlig promenad så jag fick visa honom området. Handlade lite råvaror och gick hem för att laga lundh. Det blev stekt lax, risoni med grönsaker samt en kall sås. Älskar verkligen den maten så snabb att göra och supergod. Sen satt vi och snackade lite mer tills svägerskan och lilla underbara T kom, söt och go min lilla pudding.

Nej... nu ska jag faktiskt ta och krypa ner under filten i soffan och bara ta det lugnt. Inte sova, titta lite på tv och softa. Sen får det allt bli en tidig kväll.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0