Spooky....

Nu börjar jag snart bli lite rädd, varför, jodå det ska jag berätta. De senaste två veckorna har jag tänkt på saker som jag saknat. Saker som varit borta alltifrån 3mån till 3år. Dessa saker har sedan "dykt" upp samma dag som jag tänkt på dem, vilket är lite spooky =)

Låt mig ta upp exempel, jag tänkte på min favvo jeansjacka som varit borta i 1½ år som jag verkligen letat som en tok efter överallt. (Trodde den försvann december 2005) Vips så låg den framför ögonen på mig när jag öppnar förrådet samma dag jag tänkte på den. Nummer 2, saknat en lottokupong jag trodde jag slarvat bort i Örebro (hade den i fickan när jag åkte dit, sen borta) värde 500 spänn, letat som en galning och vänt upp och ner på lägenheten. Vips så låg den där, överst i byrålådan. Me happy =)

Men det stannar inte där. Idag tänkte jag på ett brev min mor skrev dagen efter min 20årsdag, där hon skrev många vackra, minnesvärda, tårfyllda rader som låg mig varmt om hjärtat. Har inte sett den på många år och tänka sig, idag dök brevet upp bara sådär. Ska tilläggas att här har jag bara bott lite mer än ett år. Efter det datumet brevet skrevs (6år sedan) har jag bytt adress 5ggr så det är otroligt att det inte kommit bort. Fick läsa det och snyfta lite till.

Men, inte nog med det. Idag har tankarna verkligen gått varma. Jag satt tidigare idag och tänke på ett brev jag fått från min syster i julklapp för ca 3år sedan. I det kuvertet låg det 1020 kronor. Jag satt idag och klurade på, "vad gjorde jag egentligen av pengarna" Minns att jag hade kuvertet i handen och for till Ikea, dock kom jag inte ihåg om jag spenderade dem eller inte. Så, vad dyker inte upp nu ikväll om kuvertet med pengarna. Soooo nice, verkligen en bonus att få tusen spänn extra innan löning utöver de femhundra jag hittade förra veckan. Känns som om jag verkligen ska unna mig något för dessa pengar. Absolut inte slösa dem på mat. Ska nog köpa mig någon ny "leksak" eller nått =) =) =) =)

Det har i alla fall varit ett par riktigt intressanta veckor där jag funnit saker jag tänkt på och saknat. Både saker som betyder något för mig och pengar. Lite skrämmande, otroligt kul jag blir så glad =)

Så.... nu ska jag tänka på något annat som saknas. Synd att man inte har en trisslott liggandes någonstans med några mille, det hade också varit trevligt att hitta =) Men vem vet, de som bodde här innan kanske hade sina gömmor, jag får gå och tänka på lite alltmöjligt och se vad som dyker upp ;)

So long.... så länge =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0