Badmys och gamla minnen

Överraskade mig själv idag, åt faktiskt en banan. Jag gillar ju egentligen inte banan. Eller ja, inget fel på smaken, snarare konsistensen jag har problem med. Det är ju en nyttig frukt dock och jag behövde något till eftermiddagsrasten.

Känner mig fortfarande fruktansvärt seg i kroppen. Snart dags att lägga sig. Ska i alla fall försöka lägga mig i tid idag. Tillhör inte vanligheterna.

Blev ett bad i kväll, väntade tills det började bli lite mörkt ute. Blir lite mysigare med de tända ljusen då. Satte på en soft skiva och gled ner med mitt glas vin som utlovat. Låg i ca45min och det var helt ljuvligt. Fann lite inre sinnesro efter en totalt urtråkig dag.

Orkade inte laga mat ikväll, blev lite foccaciabröd med ruccola, skinka samt philadelphiaost på. Det funkade det med. Pratade med P i telefon och gjorde förhoppningsvis upp lite planer för helgen. Ska byta ut några tapetvåder i hallen och vardagsrummet och vill helst att ett proffs gör det. Så han lovade komma på söndag om inget annat kommer ivägen. Har väntat länge på att få det fixat så det vore skönt att få det gjort. Ska bli kul att se honom igen. Vi satt och pratade en lång stund och skrattade över gamla minnen. Kan inte fatta att vi har känt varann i 10 år denna sommar. Det kändes som om det var igår jag sprang på honom ute. Vi fick många bra år ihop, 8½år för att vara exakt. Ja naturligtvis var det upp och ner ibland, vilket förhållande stöter inte på sina gropar. Det jag saknar dock mot hur jag lever idag är alla spontana saker vi gjorde. En dag skulle vi åka till Ikea i Örebro, resan slutade med att vi hamnade på Ikea i Västerås =) Vi kunde bestämma oss en morgon att dra ner till Göteborg och bo på 4 stjärnigt hotell och bara strosa runt, äta och dricka gott. Det blev många småturer under åren, Göteborg mestadels (min favoritstad), Danmark några gånger. En gång överraskade han mig med biljetter till en utlandsresa. Allt var bokat och betalt, det enda jag behövde göra var att fixa ledigt. Det var inte bara en gång han bokade resor, det hände flera gånger, tyvärr var det annat som satte käppar i hjulet som gjorde att vi inte kunde åka de andra gångerna. Särkilt den wekeendresan till Paris... suck. Saknar våra fisketurer och svampplockning (även om svampturera oftast slutade med att jag svor och var förbannad över att jag inte hittade någon svamp och var full med myggbett) Nej jag saknar det där spontana, att det händer något nytt. Nu har mitt liv blivit mer rutin, jobba, äta, sova, umgås. Varför? Blir man äldre och tråkigare eller vad händer? 

Fick mig en dos spontanitet i alla fall när jag fyllde år, tack vare mina vänner som överraskade mig med Lisebergsresan. Jag är dem evigt tacksamma det betydde mycket för mig. De är så söta... =)

Tack i alla fall P för att du finns, jag är glad att vi fortfarande är vänner. Du om någon känner mig ända in i benmärgen. Du vet mina bra och dåliga sidor och älskar mig för den jag är. Tack!!

Maria, jag är så otroligt glad över att jag har dig som vän, du är min bästa vän. Vackra rosor utan taggar finns det få av och du är en utav dem. 



Ja ni det blev inte så tidig sänggång i alla fall. Klockan rann i väg fort, men ibland vandrar tankarna iväg. Kul dock och tänka på gamla minnen.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0