Ska man vara tvungen att skaffa barn för att få ledigt någon gång?

Fick inte semester i mellandagarna pga att det är för många borta redan som är sjukskrivna, föräldralediga osv.... *morr* Ska man behöva skaffa barn för att få en fair chans till ledighet någon gång överhuvudtaget. Det är inte första gången ens semesterbegäran få stå tillbaka för "vabbande" föräldrar (ja jag skriver "vabbande" pga vissa av dem är inte hemma med sjuka barn) eller föräldrarledigt. De kommer ju alltid först. Jag är inte arg på alla föräldrar, absolut inte. Bara trött på systemet att vi övriga utan barn som sköter oss, aldrig är sjuka och sliter häcken av oss alltid får stå tillbaka då cheferna inte får neka begäran om föräldraledighet. Mer rättvisa åt oss barnlösa singlar....


Ja jag vet jag är gnällig, men är så trött. Vill bara ha lite semester och vila ut då hela julen kommer bestå av resor hit och dit för att hälsa på familj och vänner. Vore skönt med lite sammanhängande ledighet. Bara få vara hemma och ta igen sig lite. Vill sova och mysa,

Gnällfia over and out


Kommentarer
Postat av: maria

Vad synd! Förstår att det skulle varit skönt att vara ledig. Arbetsgivare får förresten neka föräldraledighet om man inte sökt minst två månader i förväg.

2007-12-11 @ 19:39:06
URL: http://lillaviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0