Pyntning...

Då var ytterligare en dag över och nu är det helg. Trodde att jag skulle ta mig till jobbet idag, men min kropp sade ifrån rättså ordentligt så det var det inte på tal om. Så det fick bli ytterligare en dag hemma med kurering i form av sömn och bad.

Igår fick jag lite pyntning gjord här hemma trots allt. Då julhelgen för mig kommer innebära att jag kommer åka runt överallt så hinner jag inte riktigt njuta av julfriden i min egna boning. Därför gick jag ifrån traditionen i år och klädde granen redan igår så jag hinner njuta av den själv. Otroligt nog står det kvar uppe trots mina katter. Årets juldekoration går i rött/guld, färger som passar bra in hos mig. Innan hade jag ju inte haft tiden att pynta något, lite förargligt endast en julstjärna hade jag satt upp i mitt vardagsrumsfönster. Det går ju inte för sig. Därför har jag satt upp en stjärna till i sovrummet och en ljusstake i köket. Sen har det åkt fram några tomtar lite varstans samt lite ljustlyktor. Inte så överdrivet. Även kissarna har varit delaktiga i pyntandet, de har fått bestämma själva vart de ville ha sin julgran i år. Efter en massa dividerande fram och tillbaka (de är ju två) så kom de fram till att den ska stå vid deras matskål. Även där deras klappar kommer hamna.

Nej nu är det dags för lite mer sömn...

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Jovich

God jul vännen!
kram

2007-12-24 @ 08:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0