Konferans Säfsen

Lagomt trött och sliten men samtidigt fruktansvärt nöjd över en mycket trevlig helt. Sitter i soffan, myskläderna på kan det bli bättre när man känner sig som ett riktigt mysmongo =)

Igår morse klev man upp tidigt för att släpa sig till jobbet och åka på konferans. Säfsen here we come =D Klockan åtta på morgonen for bussen iväg full med något morgontrötta men euntusiastiska arbetskollegor. Väl framme i Säfsen runt tiosnåret var det dags att byta om direkt till vinterkläder för uteaktiviteter. Det var väldigt mycket snö däruppe, weird att det kan skilja sig så mycket på bara ett par timmars resa. Utrustad med thermobyxor, varma kläder, keps och vantar började vi vandra genom skogen till vårat mål. Väl framme fick vi frukost samt kaffe kokat över öppen eld mitt ute i skogen. Sen blev vi indelade i lag och tilldelade en lagledare. Vi tävlade mot varandra i olika grenar som krävde både tankeverksamhet samt styrka. Verkligen superkul. Intressant att se hur olika människor arbetar i en grupp, hur man ger beröm, hur olika personer kliver fram gällande olika uppgifter och vad som kan framkomma vid gott samarbete. Efter ett par timmar ute i skogen var det dags att bege sig tillbaka till hotellet för lunch. Resten av eftermiddagen spenderades med information, kreativ workshop där vi själva fick tänka till, disskutionsgrupper samt filmvisning av vår organisation (  sett den innan, sjukt grym film)

När väl konferansen var slut blev vi tilldelade vår första alkohol. En liten mini awardutdelning gick av stapeln. Sen fick vi äntligen våra stugnycklar så vi kunde rusa dit för fixning inför kvällens middag samt aktiviteter. Vi var 5st helgalna partytjejer som fick dela stuga. Cocktailtimmen började så fort man hade kommit in. Sjukt mycket sprit hade vi fått med oss. Vid åttasnåret var vi alla supersöta och smågoa under fötterna. Middagen var trevlig (även om maten kunde varit bättre) vi fick 2glas vin eller öl gratis till maten. Sammarfattar middagen med mycket skratt, totalt helgalna människor, mycket dryck samt trevligt sällskap. Togs ca 380 bilder detta dygn av blandad kvalité ska tilläggas. Vissa videosekvenser är obetalbara, så jäkla lycklig över att man har dem =P (inte lika glada kollegor dock =P)

Baren stängde tyvärr tidigt, redan 23.30 så då bar det tillbaka till vår stuga för efterfest. Tjejen i baren var supersöt och fixade en kasse med is till oss så vi kunde fortsätta drinka där. Det kom en massa folk hela tiden, en gammal bandare med rixfm fick stå för musikunderhållningen. Runt ettsnåret dock sa min mage stopp så jag tog mig en längre powernap (låg halvt medveten och lyssnade på alla människor) Vid halv tre gick jag upp för att finna stugan i totalt kaos, jisses va skitigt det var. Folk lyckas då alltid. Även vid detta laget var allt sprit slut, ca 4st flaskor om jag inte minns helt fel. Det var bara att städa för att gå och lägga sig igen. Klibbigt golv, väldigt klibbigt golv.

Imorse var det hotellfrukost och ihoppackning för hemfärd. Alla lite smått sega men nöjda över en supertrevlig helg. Var riktigt nice att höra chefen säga att vi var hittils den trevligaste gruppen hon haft under sina sju år som chef. Alla trvis med alla (så gott som). Superbra stämning.

När jag kom hem fick jag lite dåligt samvete, missade att Cindy gått ut igår när jag åkte. Så det skuttade in en lagomt halvdränkt katt (regnat sjukt mycket hemma idag) Hon fick sig mat, en handduk samt en massa gos så jag tror att jag ät förlåten.

image159

Hej så länge, ha en trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Beccis

he he ja du det var helt galet vad sprit vi hade med oss! av någon konstig anlednig så tror man att man kan dricka mera bara för att det är något speciellt som händer! ;) jag har väl typ precis blivit nykter efter säfsen! haha
syns imorgon gullet

puss

2007-12-09 @ 18:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0