Julmys med nära och kära

Äntligen hemkommen. Har haft en supertrevlig jul även om det har varit smått stressig samt fullspäckad. Låt mig ge en liten sammanfattning av dessa dagar som varit.

I lördags hade jag nöjet ett få göra lite julgodis tillsammans med Maria. Det blev knäck samt rocky road godis som smakade supergott och var väldigt enkelt att göra. Senare på kvällen blev vi bjudna på hemlagad mat av Stefan och Mattias som smakade riktigt gott. Alltid kul att bli lite bortskämd ibland och killarna få stå i köket medans vi fick gosa med Viggo. Efter maten blev det lite sällskapspel. Tack för en jättetrevlig kväll!

Söndagen, ja vad kan jag säga om den. Gick upp, åkte till min moster och jobbade i hennes butik. Kom hem till mamma runt kvart i tolv på natten så dagen var fullspäckad. Otroligt kul att kunna hjälpa till och göra julgrupper osv, men man var lagomt go när man kom hem.

Julafton spenderades hemma hos mor och far. Som vanligt varje jul åt vi frukost tillsammans, varm choklad, julskinksmörgås, kardemumma kringlor och pepparkakor. Supergott =) en gammal tradition från vi var små. Fast på den tiden var det mormor som bakade kringlor åt oss. Sen kom min ena bror och hans familj så dagen förlöpte med god mat, trevligt sällskap samt julklappsutdelning. Björn var go och ställde upp som tomte så vi andra fick vara tillsammans för en gångs skull. Otroligt kul att se barnen öppna julklapparna och hur de betedde sig i tomtens närvaro, K var lite småblyg men O (1½år) sprang fram till tomten så fort han hörde sitt namn helt överlycklig.

Idag har jag varit och hälsat på mormor tillsammans med mamma och min syster. Var riktigt skönt att se henne även om hon inte själv är riktigt medveten att vi är där. Är olika från gång till gång. Även varit och hälsat på Patrik nu ikväll och lämnat julklappar till honom. Skönt att även få träffa honom och umgås lite.

Imorgon ska jag till Karlstad och fira jul med min andra bror och hans familj då de besökte hennes släkt i år. Ska bli riktigt kul att få träffa lilla T och ge henne julklapparna jag köpt. Ska även försöka hinna träffa Patriks föräldrar som jag inte hann se idag. Ska även träffa Maria och Viggo så han kan få sina julklappar. Mycket åkande som alltid varje jul, synd att man inte är ledig i mellandagarna så man får vila upp sig.

Passade även på när jag var i Khamn och besökte djurkyrkogården så jag fick tända ett ljus på min kisse Sigges grav. Det var riktigt vackert där nu på kvällen när det brann en massa gravljus överallt. Så kul att se att människor lägger ner så mycket tid och energi även på djurens gravar. De flesta är alltid vackert utsmyckade och väl omhändertagna. Så även Sigges.

Ingen utgång ikväll, utan nu blir det lite mys med mina kissar.

Hej så länge!

image164

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0