Helgen som var...

Haft en bra helg. Varit väldig trött hela helgen, men den har varit lugn och skön vilket inte tillhör vanligheterna. Träffade min syster en snabbis igår och åt lunch. Ulli kom på besök vilket alltid är trevlig, catch up vad som har hänt till sist. Även Maria och Viggo tittade förbi på en fika med lite glögg och pepparkakor som värmer i kylan. I lördags var jag ute och åt på Mingla. Jättemysig restaurang otroligt snygg inredd. Tyvärr var maten inte lika topp, kändes som man kastade pengarna i sjön där. Oxfilén hade en konstig bismak och var inte alls mediumstekt på det sättet jag vill ha den. Såsen hann bli kall direkt när man fick den osv. Jo jag vet är lite kräsen, men jag förväntar mig en viss kvalité när man betalar för det. Och servera varm mat på kalla tallrikar, det gör man inte. Fattar ju vem som helst att maten blir nedkyld fort.


Befinner mig nu på jobbet, klurar lite på vad jag ska äta till lunch. Fick inte tillfälle att laga mat igår så det blir väl som vanligt att man köper en lunchlåda från restaurangen brevid. Längtar hem, ska laga fläskkotlett, kokt potatis och brunsås när jag kommer hem. Måste bara köpa ny fond till såsen....mumma =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0