Fröken Småseg

Jag börjar bli gammal.... tragiskt. Orkar ju knappt jobba extra längre. Är helt slut efter de två kvällarna jag jobbat denna vecka. Så kan det ju inte vara, jag brukar ju njuta av när det är full fart och mycket jobb. Nu känner jag mig bara gammal och skröplig. Har ont i mina vader, glömde arbetsskorna hemma igår så jag sprang runt i högklackade stövlar. Jätteskönt.... not. Sen är rösten borta också, lagom hes. Det har dock gått jättebra att jobba. Var lite konstigt att jobba i servisen när jag är van att vara i kallskänken under julborden. Jättekul att se gästerna för en gångs skull, men samtidigt mycket spring fram och tillbaka med tallrikar, mat osv. Sen är det avec som ska ut,glögg, drinkvagnen osv. Sen jobbar man med så härliga arbetskamrater i servisen så man har alltid kul. Blev erbjuden att jobba fler dagar som iförsig hade varit väldigt roligt, men jag har lite andra saker inbokade som måste gå före. Imorse fick jag i princip rulla ur sängen. Stel i vaderna, grus i ögonen och fruktansvärt, fruktansvärt trött. Jag är rättså impad att jag orkar sitta här överhuvudtaget. Käkat frukost och en kopp varm choklad som grund. Käkar lunch ute runt tolv, sen blir det glögg och lussekatter till eftermiddagsfikat. Dagen kommer bli bra trots tröttheten. Jag får softa lite =) Tufft när jag kommer hem dock, ska städa. Får hålla mig borta från sängen och soffan annars är väl risken att man hamnar där och inte kommer upp.


Ja just det, måste bara passa på och berömma mig själv lite. Som bekant har jag ju sagt åt mig själv att inte dricka sötdricka samt äta godis/chips om jag inte är sugen. Visst har jag ibland varit småsugen men hindrat mig själv ändå för att stärka mig själv. Kollegorna går förbi mig med julmust (suck) och det doftar så gott. MEN jag har lovat mig själv att jag ska få dricka julmust på julafton till maten samt äta lite knäck. För att komma fram till varför jag vill berömma mig själv är att jag faktiskt tycker att jag är väldigt ståndaktig som klarat mig utan dessa saker i snart nio veckor. Sötsuget verkar vara bortarbetat. Igår skulle jag fylla på godisbuffén med knäck, ischoklad, twist, gelehallon osv och jag var inte ens sugen. Luktade på knäcken t o m för att testa mig själv och jag blev inte ens sugen på att smaka. Känns riktigt skönt faktiskt. Förut gick man alltid och små åt godsaker på jobbet bara för att det fanns där under julborden och man hann aldrig riktigt sätta sig ner för att äta riktig mat. Därför känner jag mig stolt, jag klarar faktiskt av det.

Nej jag orkar faktikt inte vänta tills eftermiddag med glöggen, jag smiter nog ut och hämtar lite nu =)


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Men Marie.. på julafton får man äta preciiiis vad man vill, för du är det jul =)

2007-12-13 @ 21:43:02
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0