*Morr*

I natt har jag sovit fruktansvärt dåligt. Vaknat flera gånger. Ställde klockan på åtta då jag börjar kvart över nio så att jag skulle få en timma extra vila då jag inte sovit bra. Vad händer då? Jo Samhall fann det passande att börja klippa gräset utanför mitt sovrumsfönster klockan sju på morgonen. Jättekul!! När han väl slutat klippa efter en halvtimma tänkte jag, skönt nu kanske man kan få i alla fall några minuters vila. Nej, då drar han igång med röjsågen/trimmern precis utanför mitt fönster. Suck.... det var ju kört, bara att kliva upp. Det borde faktiskt vara förbjudet att klippa gräset så tidigt på morgonen. Borde finnas en gräns att inte innan nio eller tio på förmiddagen. Det finns ju faktiskt människor som jobbar natt. De kan väl rensa ogräs eller nåt först. Sen kan man faktiskt visa hänsyn genom att klippa gräset på framsidan först där vi i mittenhuset inte har sovrummen. Då hörs det inte lika väl. Att börja med baksidan där vi har sovrummen klockan sju på morgonen, det är grymt. *Morr*

Gårdagen blev riktigt trevlig trots den bistra incidenten med lunchlådan. Efter jobbet hämtade jag upp M och for ner till stan för en fika. Trots en halvinkometent cafébiträde lyckades vi tillslut få vårat fika, jag tog mig en Espresso med blåbärspaj, smarrigt! Jag tror vi lyckades avhandla de flesta samtalsämnen som finns under de 3 timmar vi satt där. Men det var riktigt mysigt. Skönt att sitta ute fast solen inte låg på oss, bra med lite frisk luft. Man får passa på medans vädret tillåter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0