Min trevliga lördag

Då var det söndag och vilodag. Är hemma hos mamma och pappa, vi har precis ätit lunch och ska få lite efterätt till det, vinbärspaj med vaniljsås.... mums!!

Dagen igår blev så lång att jag valde att inte åka hem på natten utan kvartade här istället. Jag var väldigt trött och öm i ryggen, men hade haft en väldigt trevlig dag. Åkte tidigt igår morse til min moster och började packa upp Cult varorna. Det kom ju in kunder i butiken hela tiden så det var inte det lättaste att springa runt. Pallen med alla saker stod mitt i butiken (den är inte så stor) Allt skulle märkas och kategoriseras så att det blir enkelt när kunderna vill handla. Vi ställde ut ett par av varje sak i butiken med artikelnummer och pris under. När kunderna vill ha är det bara att springa och hämta. Går ju inte att ha allt framme då det faktiskt är en floristbutik först och främst. När vi väl stängt för dagen började vårat arbete på riktigt. Först tog vi en varsin bil och agerade blomsterbud sen var vi tvugna att äta lite, det var seriöst den största pizzan för en person jag sett någonsin....jag lovar, den var sjukt stor. Jag tom fotade den, sjukt stor. Väl tillbaka i butiken tömde vi 2st skyltfönster och började om från nytt efter att moster städat och tvättat fönstren. Jag skyltade med Cult produkterna och hon skötte all blomsterskyltning. Jag blev faktiskt sjukt nöjd med hur varorna syntes utifrån. Det var många som gick förbi och stannade extra länge och tittade på sakerna. Hon hade beställt hem riktigt fina saker ur grundsortimentet. Allt ifrån stora till små krukor, ljushållare av alla de slag, ljus, träfat, vaser. Det gick i färgerna svart, grått, rött och vitt. Träfaten gick i ek och svart. Fotade en hel del då jag gjorde lite olika arrangemang att visa i butiken, men i och med att jag inte har fått tillbaka min dator än har jag inget att visa just nu. Hittade i alla fall väldigt mycket som jag ville köpa. Dock var jag helt slut på kvällen när vi var färdiga så jag ska köpa nästa helg när jag ska dit igen.

Vi ställde även ut mina halsband och armband i butiken, får se om någon gillar dem. Vi hängde dem i en vas med trollhassel  och ställde dem i skyltningen under helgen. Till veckan ska de stå i butiken. Får se hur det går.

Runt niosnåret på kvällen började vi bli klara så då packade vi ihop och åkte hem till moster och hennes man. Där fanns redan mor och far. Mamma var i gång och lagade en sen middag till oss som smakade alldeles utmärkt. Ingen av oss hade ju ätit ordentligt den dagen. Var även en sväng till "grusgropa" som vi kallar den och plockade lite sten på kvällen. Det var riktigt mörkt men vi hittade en del. Jag ska använda dem hemma som dekoration till min lilla installation jag har i vardagsrummet =)

Passade på att fota lite miljöbilder när jag ändå var där, så otroligt vackert på vissa ställen i den stan.

Igår flyttade min syster hemifrån. Hon ska plugga i Örebro nu så mina föräldrar hjälpte henne igår med det sista. Jag kan knappt själv fatta vart åren tar vägen, hon var ju liten nyss =) Ändå skiljer det ju bara sju år på oss. Ska bli kul i alla fall att få åka dit och hälsa på henne.

Kommentarer
Postat av: Maria

så du kommer ha fullt av cultgrejer hemma nu alltså =)

2007-08-26 @ 15:48:31
URL: http://lillaviggo.blogg.se
Postat av: Marie

Risken finns jag =)

2007-08-27 @ 09:52:40
URL: http://tigerlilyhardbottle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0