Me so tired

Jag är så trött, kom hem strax efter nio. Fick kompa från ena jobbet vid halv fyra idag. Gick direkt till det andra jobbet och började med förberedelserna till bröllopet imorgon. Det tog längre tid än vad jag hade väntat mig. Entrerätten såg ut på ett annat sätt än vad jag  hade tänkt mig. De ville ha parmarullar, man la ut dem, bredde på philadelphiaost, ruccola som "hänger" utanför kanten på parman. Sen rullade man ihop dem. Det såg verkligen jättetrevligt ut och kommer bli bra på tallriken. Men det tog längre tid att göra så. Jäkla parman satt ihop så man fick vara ûber försiktig så den inte gick sönder när man skulle separera dem. Därför tog det tid.

Sen gjordes det andra, lite sallader, röror, saker till varmrätten osv. Tur att R var där, han hade förberett mycket.

Shit, är riktigt öm i ryggen. Hade fel arbetsskor på mig, de "riktiga" skorna är på hotellet. Sen hade de ett hårdare golv där jag var nu så det känns i ryggen.

Missade filmkvällen också, var tråkigt =( Hade räknat med att vara färdig vid sju om det hade gått som jag planerat. Men så blev det inte. Så de andra gick ut och åt själva, sen blev det film som jag förstod det.

Imorgon börjar jag vid två, ska bli superkul att få jobba på deras bröllop. Ser fram emot att få se dem i sina kläder stolta, lyckliga och nygifta =)

Hela denna helg kommer att handla om att laga mat för mig. Dels idag och i morgon. Samt söndag då jag ska laga mat åt min bror med familj samt till våra föräldrar. Tror jag ska göra smördegsinbakad fläskfilé med potatispuck och någon go sås. Tror brorsan hade trattkantareller hemma, mumma =) Sen blir det någon förätt och efterrätt till det, har dock inte bestämt vad än. Sen ska jag ev bjuda en kompis på mat på kvällen också om det blir som planerat. Så ja, lagar mat hela helgen. Men det är självförvållat, jag klagar inte. 

Nej, tror faktiskt att jag ska gå och lägga mig snart. Är jättetrött och ryggen tar livet av mig.

På återseende!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Synd att du inte hann:( hoppas du hade en okej kväll ändå:) kram

2007-08-03 @ 22:57:59
Postat av: Marie

Jo det var tråkigt =(, var ju länge sen vi sågs. Nja, var rättså trött så jag gick hem o degade istället. Kram

2007-08-06 @ 13:58:32
URL: http://tigerlilyhardbottle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0