Massor med frukt o grönt

Jag brukar i normala fall vara en riktigt slarver när det gäller att sköta kosten. Jag äter alltid nyttiga produkter, fullkornspasta/ris, grovt bröd osv. Det jag slarvar med är ett äta kontinuerligt, ofta blir det bara frukost och ett varmt mål mat om dagen. Känner dock att jag börjar komma tillbaka på rätt spår nu efter semestern. Frukosten består ofta av smörgås av något slag alternativt osötad fil med frusna bär i och knäckebröd. Lunchen brukar vara välkomponerad med mycket grönsaker. Och om jag inte är trött när jag när jag kommer hem från jobbet blir det en varm måltid till (förrutom igår då) Mellan målen på rasterna äter jag mycket frukt. Är så jäkla gott. I morse åt jag frusna exotiska frukter, svalkande och gott. Nu efter lunchen blir det vindruvor och till eftermiddags rasten har jag Jag brukar i normala fall vara en riktigt slarver när det gäller att sköta kosten. Jag äter alltid nyttiga produkter, fullkornspasta/ris, grovt bröd osv. Det jag slarvar med är ett äta kontinuerligt, ofta blir det bara frukost och ett varmt mål mat om dagen. Känner dock att jag börjar komma tillbaka på rätt spår nu efter semestern. Frukosten består ofta av smörgås av något slag alternativt osötad fil med frusna bär i och knäckebröd. Lunchen brukar vara välkomponerad med mycket grönsaker. Och om jag inte är trött när jag när jag kommer hem från jobbet blir det en varm måltid till (förrutom igår då) Mellan målen på rasterna äter jag mycket frukt. Är så jäkla gott. I morse åt jag frusna exotiska frukter, svalkande och gott. Nu efter lunchen blir det vindruvor och till eftermiddags rasten har jag lagt undan en nektarin och ett äpple. Har även tagit med morötter till jobbet, gott och knapra i sig under eftermiddagen. Bra sätt att hålla sötsuget borta också. På jobbet får jag inte dricka sötdricka (en regel jag har, bryter den någon gång). Är laktosintolerant så jag kan inte dricka mjölk så då blir det mycket juice, dricka, smaksatt mineralvatten hemma. På jobbet har vi lyxen med en vattenapparat som både erbjuder kolsyrat vatten samt vanligt. Alltid kylt och lättåtkomligt. Det är bra =)

Känns bra att komma på rätt spår igen med maten. Man mår bättre när man äter mindre men ofta. Glad att jag älskar grönsaker och frukt, så gott. Vet inte vad jag skulle göra om jag vore allergisk mot det. Var på affären igår och det är riktigt kul nu när det börja komma in nyupptagna grödor till butikerna. Morötter, färskpotatis, palsternacka, rotfrukter.... mums

Steg ett är ju att rätta till måltiderna, steg 2 är att komma igång igen med motionen. Ut och gå är så fruktansvärt skönt. Tar man med stavarna bränner man lite mer. Man är nöjd när man kommer hem och känner sig piggare. Saknar det, måste komma igång igen. Sen skadar det ju inte om man trimmar kroppen lite, samt att hjärtat mår bättre. Önskar att jag vore morgonpigg, då kunde jag gå ut på morgonen en timma när man bränner mer. Men jag är på tok för morgontrött för det. Spelar ingen roll om jag lägger mig nio varje kväll så är det samma sak ändå varje morgon. Ska försöka göra ett test om ett par veckor när jag går sena passet igen och börjar nio. Ska försöka lägga mig i tid och gå ut och gå innan frukost. Se om det funkar, vore ju bra om jag kunde bryta min ovana.

Nej, nu är vindruvorna slut, dags att hämta lite mer=)

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0