Jag har gett mig in på djupt vatten...

Det är precis som det låter. Jag har gett mig in på ett område där jag absolut inte har någon som helst koll, förrutom spelares snygghet vilket naturligvis inte är något att vinna på. Mina vänner har en liga i fantasy premier leage. Förra året spöade min vän M skiten ur grabbarna om jag inte minns helt fel. Det gick i alla fall väldigt bra för henne, inte helt säker på slutresultatet dock.

I år har lilla jag gett mig in i matchen. Jag som är totalt ointresserad av fotboll, såvida inte Sverige spelar förstås. Man skulle plocka ihop ett lag där man hade en summa pengar att köpa spelare för. Man skulle ju göra lite smarta drag och plocka ut spelare som är bra och spelare som har potential. En del spelare var ju väldigt dyra så då fick man backa upp med spelare som kostade mindre och inte låg lika högt i poängligan. Spelare som man ändå trodde kunde ha en chans. Samlar man på sig poäng tror jag man kan byta ut de kassa mot bättre spelare. Som sagt var jag är inte helt införstodd i det hela än. Det kommer väl.

Jaja, till själva urvalet som inte var det enklaste. Visst känner man igen några namn från vännernas snack, lite från tv och tidningar. Men det är ju inte till större hjälp. Naturligtvis var det lätt att plocka ut bra spelare efter deras samlade poäng från förra året.  Man kunde ju inte plocka alla i toppen för det hade man ju inte råd med. Så jag satt och läste lite, gick på känsla och tror att jag tänkte rätt när jag valde "lågoddsarna" ut efter vilka lag de mötte i de första matcherna. Möter de topplag (som jag faktiskt hör o häpna har koll på) så är det ju inte säkert att de tar poäng pga att de möter ett starkt lag med många toppspelare. Då valde jag några som mötte "halvbra" lag. (Tror jag i alla fall =) Min teori är antagligen totalfel och jag får säkert sitta och skämmas i slutändan =) men det var värt ett försök iallafall.

Imorgon startar första matcherna så det blir väl att man kommer att se dem om tjejerna vill. Killarna kommer i alla fall definitivt sitta bänkade framför tvn. Antagligen vi också eftersom vi tjejer är med i ligan. Det ska bli en roligt grej i alla fall. Hyser dock inte för stora förhoppningar kring min insats med tanke på att jag verkligen har noll koll. Ska dock bli kul att se vilka lag de andra plockat ihop och hur jag ligger i jämförelse.

     

Kommentarer
Postat av: Maria

Du kommer ihåg helt rätt, jag spöade skiten ur dom :D

2007-08-12 @ 14:25:25
URL: http://lillaviggo.blogg.se
Postat av: Marie

Oh teach me master, how to rule =)

2007-08-13 @ 16:18:58
URL: http://tigerlilyhardbottle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0