Helgen som varit

Liten sammanfattning av min helg då!

Lördagen började ju naturligtvis så fint med att datorn pajade som ni kan läsa nedan. Bra start tänkte jag. Vad sker härnäst? Fjuttar jag eld på restaurangen, trillar över bröllopstårtan, spiller på bruden? Nej, det hände tack och lov inget mer. (Ovanligt, jag har jämt otur)

Började vid 14.00 och allt flöt på bra, hann färdigt med allt som skulle vara till bröllopet. Bara grillningen kvar. Så det var bara att vänta. Bröllopet var vid 16.00 så runt 17.00 började gästerna trilla in. Entrérätten gick ut, folk åt och drack. Sen stod jag ute på uteplatsen med grillen och inväntade att bord efter bord skulle komma för att hämta köttet jag grillat. Även det gick snabbt. Sen blev det lite stressigt för maten började sina så jag fick rusa in i köket och med hjälp av serveringspersonalen fixa ihop lite mer. Folk var tydligen väldigt hungriga för det gick åt. Stort tack i alla fall till bra och fruktansvärt rolig serveringspersonal. Jag skrattade konstant hela kvällen =) 

Bröllopsparet var strålande vackra, var en riktigt fröjd att titta på dem. Var jättekul att se dem när de dansade bröllopsvalsen till en instrumental version av Nothing else matters (Metallica). 

Innan jag gick sen fick jag montera på sista delen på tårtan samt ställa på brudpars nallarna. Det var verkligen en jättefin tårta, den såg supergod ut. Tror den var gjord i sugerpaste, såg ut så. Den är mer lättkavlad samt lätthanterlig mot vanlig marsipan. Är inte helt säker dock eftersom jag inte smakade själv. Kom hem efter tio och tog det lugnt, hade så ont i ryggen så det var skönt att ligga på soffan och slappa lite.

Söndagen blev riktigt trevlig. For i väg och handlade med råvaror i Kristinehamn och for sedan till Karlstad. Väl hemma hos min bror fikade vi till att börja med. Det var bror min med sin tjej och deras lilla guldklimp T, mor och far samt min syster och lilla jag. Alldeles lagomt. Efter fikat var det dags för mig att dra igång med maten. Det blev tillslut en mördegsinbakad fläskfilé med en bacon, lök och champinjon fyllning. Sen blev det en potatispuck med stark ost och färska örter i samt en trattkantarellsås och en grönsallad med fetaost och oliver till. Sen hade jag även gjort vitlöksbröd till maten. Allt smakade jättebra och alla verkade var nöjda. Fick även med en bit till lunchlåda idag som satt riktigt fint i kistan. Till dessert fick vi en choklad/kaffe fromage som bror min gjort, serverat i glas toppat med lite grädde. En perfekt avrundning på måltiden.

För övrigt myste jag med T och tog en massa kort på henne. Hon är så otroligt söt och go så det är inte sant. Envis också för den delen, hon vet vad hon vill och inte vill =) Hon är i en så roligt ålder nu, fyller 2 i oktober så det händer så mycket i utvecklingen.

Klockan blev runt tio på kvällen och det var dags att fara hem. Kom isäng sent som vanligt för att sedan gå upp och åka hit till jobbet. Slapp köra i morse i alla fall idag var det K´s tur.

Nej, nu får jag se till att jobba lite mer.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0