"Har du testat ta ur batteriet?"

Jaha, hade inte så mycket tur igår som jag hoppades. Tappade snarare all hopp efter att ha talat med datasupporten. Ringde upp när jag kom hem igår, fick prata med en kille som inte verkade vara helt torr bakom öronen. Han verkade faktiskt inte ha mycket bakom pannbenet heller för den delen. Jag presenterar mig och ger info om vad det är för dator jag har, berättar vad som hände, hur datorn är nu och vad jag gjorde för åtgärd enligt rutin alltså ta ur batteriet, koppla bort strömkällan osv. Först börjar killen med att säga öh typ 5ggr, sen ställer han den intelligenta frågan "Har du testat att plocka ur batteriet?" Jomen som jag precis inledde samtalet för 20sek sedan, ja jag har plockat ur batteriet, flera ggr, det funkar inte. Killen fortsätter med ett gäng öh till och ställer sedan samma fråga igen "Har du testat att plocka ur batteriet?" Alltså jag tänkte killen kan inte vara sann, sover han på jobbet eller vad händer? 20minuter senare och ytterligare 3frågor om jag hade tagit ur batteriet kommer han fram till samma resultat som jag redan visste innan, datorn är död och måste lämnas in. Nähä... det säger du inte... *ironi* Att det skulle behöva ta 20min, 5frågor om jag hade testat att ta ur batteriet samt ytterligare ett påhitt om att det var strömkabeln det var fel på, minst 50st öhhh innan han kom på att den skulle lämnas in. Alltså jag är hyfsat teknisk, dock inte så insatt i datorer men hallå, efter att ha förklarat allt hur datorn låste sig och och numera är död utöver fläkten som surrar kan omöjligtvis ha med strömkabeln att göra. För övrigt var batteriet fulladdat.

Jag förstår att man inte kan diagnostisera felet över telefon utan att själv pilla i datorn. Det krävde jag inte heller. Samtidigt behöver man inte bete sig som en komplett idiot och ställa samma frågor 5ggr. Särskillt när jag var väldigt informativ från första början.

Jaja, de kommer och hämtar datorn onsdag eller torsdag vilket är bra. Så jag får finna mig i att klara mig utan ett tag. Hoppas dock att det inte dröjer för länge. Är man van att ha dator och blir utan så känns det lite segt och tråkigt. Låter man det bara gå några dagar har man vant sig att vara utan. Jaja, så är det tyvärr. Hoppas att det fixar sig i alla fall och att det blir bra och inte blir några mer problem.

Ciao så länge!

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Haha du får lägga pussel som jag fick när min HP gick sönder pga åskan ;) Tog en evighet innan jag fick den igen..

2007-08-09 @ 14:18:22
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0