Börjar man bli gammal om man tar en tupplur efter jobbet?

Det är så fruktansvärt kvavt på jobbet att tom alla papper känns fuktiga. Känns tom jobbigt att andas när luften är så tung.


Två dagar i rad har jag somnat i soffan direkt när jag kommit hem ifrån jobbet. Är inne i en trötthetsperiod just nu. Börjar man bli gammal kanske och ibehov av en eftermiddags tupplur? =) Nej jag vet inte, har kanske hållit igång för mycket och inte riktigt tagit igen mig än tror jag. Att jag är så trött strider emot andra känslor jag har just nu. Jag lider av enormt stor tristess av att det händer för lite saker runtom mig. Jag jobbar på dagarna, det är fine då håller man igång även om det inte alltid är så kul. Det är på kvällarna som tristessen blir som värst. Det riktigt kryper i skinnet på mig. Hotellet är stängt så inget extra jobb där. De jag umgås med har sina liv så där vill man inte heller gå och störa när man har tråkigt. Där jag bodde förut var saker och ting lite livligare än i den här stan. Vi kunde gå ut efter jobbet och sätta oss på en uteservering och ta en öl, snacka lite skit. Vi tog bilen eller cykeln ut till Skärgården och köpte glass, solade, åkte inlines, myste. Här finns det inte så mycket och göra. Eller så har jag inte hittat de ställena än. Var ute och gick en liten promenad härom kvällen när tristessen blev som värst. Gick igenom stan och där var det helt dött. Kom någon enstaka person som passerade och några bilar som for förbi men det var allt.


Har precis haft lunch, vilket inte smakade något gott idag. Salladen var god typ. Tappar matlusten när det är så kvavt. Jisses vad uttråkad jag är, klättrar på väggarna snart. Må dagen gå fort så man får komma hem och pyssla lite.

Undrar hur det går för min dator, har den kommit till Växjö än måntro?


Just det ja, för en gångs skull var jag ute i tid och handlade på bolaget igår efter jobbet. Tack vare K som även han behövde handla lite. Så nu har man fixat saften till helgen =)


Ciao så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0