Den som väntar på något gott....

I helgen går flyttlasset hit, då blir man sambo igen =D Allting känns så otroligt rätt och det ska bli spännande att få inleda en ny fas i livet. Att få planera ett boende tillsammans med den man älskar. Vi har beslutat att bo i min lägenhet först, som from helgen kommer att bli vår. Känns inte lönsamt att sälja bostadsrätten just nu, när marknaden ser ut som den gör. Vi får se vad som händer nästa år och vart man kan tänkas hamna. Babys lägenhet hyr vi ut i andra hand till att börja med. Får vi för oss att flytta till Örebro nästa år är det bra att ha den lägenheten att byteshandla  med då den ligger i ett otroligt bra läge på väster.

Just nu håller jag på med en rensningsprocess hemma. Jag har ju så otroligt mycket saker och ytterligare ett bohag är på väg. Måste få ordning på förråden så vi kan förvara en del möbler där. Sen måste jag försöka strukturera upp min walking closet samt byråer så det bli mer plats till baby. Jag klagar jämt över att jag aldrig har några kläder, ändå är det fullt överallt. Hur kan det vara så.... =) Blev ju inte bättre av att vi fick en laddning kläder igår ifrån Ellos heller =D Baby hade fått 3st tröjor medans jag var uppe i 9-10 st =D Ska dock eventuellt skicka tillbaka ett par stycken vi inte var nöjda med.

Mitt i all resning som jag pysslar med hittade jag ett par jeans jag inte använt sedan i somras. De ska handtvättas så jag tänkte att nu är det dags att fixa det. Stoppar ner handen i fickan för att känna så det inte ligger något kvar i dem. Och vad hittar jag då.... jo se på fanken där låg det en femhundring =D Inte nog att jag är tokkär, ska bli sambo jag har turen att hitta en femhundring också =D Jag funderar på vad jag ska göra med mitt fynd. Vi har kollat på resor ikväll, så mycket möjligt att den hamnar i reskassan. Eller så lyxar jag till och köper något jag kollat på länge, eller till baby =) Vi får se vad jag kommer på. Något hittar man alltid att göra av pengarna. Jag har dock alltid en regel, hittar jag pengar här hemma som jag glömt bort ska de inte gå till nyttosaker som mat, räkningar osv. Det är pengar jag inte saknat och ska då spenderas på något roligt. =)

Nej nu ska jag fortsätta rensa en liten stund till innan det är dags att krypa ner i sängen och mysa.

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jeans som ska handtvättas...?! Ja, jag säger då det. Inget som skulle följa med hem till mig iaf - jag hatar handtvätt :)

2008-11-27 @ 10:46:09
URL: http://missant.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0